|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۲۹۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کره شمالی هشدار داد که ممکن است گفت‌وگوها با آمریکا را متوقف کند، اما وزیر امور خارجه آمریکا حتی پس از آن که پیونگ یانگ اظهارات اخیر وی درباره تاکید بر حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی را مضحک دانست، اعلام کرد که واشنگتن همچنان به دنبال گفت‌وگو با این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا از کشورهای سراسر جهان خواست تا فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه کره شمالی به خاطر برنامه موشکی و اتمی‌اش را حفظ کنند، اما در عین حال از پیونگ یانگ خواست تا به میز مذاکرات بازگردد.

یک سری از مانورهای تسلیحاتی پیونگ یانگ در جریان تعلیق طولانی مدت مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با آمریکا و علی‌رغم پیشنهاد کمک واشنگتن به این کشور جهت مبارزه با پاندمی ویروس کرونا صورت گرفته است.

در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شده، یک مقام ناشناس کره شمالی که مسئول مذاکرات با آمریکا است، گفت: شنیدن صحبت‌های مضحک پامپئو ما را نسبت به مذاکرات با آمریکا ناامید کرده است.

این مقام افزود: ما راه خودمان را خواهیم رفت.

کره شمالی به خاطر برنامه‌های تسلیحاتی ممنوع شده‌اش از سوی سازمان ملل، آمریکا و دیگر کشورها و نهادها تحریم شده است.

مقام مذکور کره شمالی با اشاره به نامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در آن تمایل خود را برای همکاری در تلاش‌های مبارزه با اپیدمی کرونا ابزار کرده بود، گفت: پامپئو به کشوری توهین کرده است که رئیس جمهور آمریکا تمایل دارد روابط خوبی با آن برقرار کند.

این انتقاد مطرح شده از سوی این مقام کره شمالی پس از آن مطرح شد که پیونگ‌یانگ اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که با موفقیت یک موشک انداز چند منظوره را آزمایش کرده است.

کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کره شمالی دو موشک را که گمان می‌رود موشک‌های کوتاه برد بالستیک بوده باشند از شهر وونسان به طرف دریای ژاپن شلیک کرده است.

در حالی که جهان بر پاندمی ویروس کرونا متمرکز شده کره شمالی در ماه جاری میلادی 4 پرتاب موشکی انجام داده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین