|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۹۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
رییس انجمن پاراتکواندوکاران از لغو اعزام ۶ ورزشکار پاراتکواندو کار به قهرمانی آسیا در لبنان خبر داد.

مسعود لشکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا اردوهای تیم ملی ورزشکاران تکواندو کار از اواخر بهمن تعطیل شد و تنها دو ورزشکار پارالمیپیکی در اردوی آمادگی بودند که قرار بود ورزشکاران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا اواخر اسفند عازم لبنان شوند که از سوی کنفدراسیون آسیا این مسابقات به دلیل حفظ سلامتی ورزشکاران لغو و به اردیبهشت ماه موکل شد. قرار بود این مسابقات برای دومین‌بار در اردیبهشت ماه در لبنان برگزار شود که متاسفانه کنفدراسیون آسیا اعلام کرد امکان اعزام ورزشکاران به مسابقات و برگزاری رقابت‌های قهرمانان آسیا در لبنان وجود ندارد.

او گفت: پس از به تعویق افتادن بازی‌های پارالمپیک، مهدی پوررهمنا در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم و اصغر عزیزی در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم دو ورزشکار پارالمپیکی هستند که قرار بود اردوهای آن تا زمان اعزام به ترکیه ادامه داشته باشد که بعد از لغو این بازی‌ها در حال حاضر اردوها تعطیل شده و منتظر هستیم تا ببینیم شرایط کشور از لحاظ پیشگیری ویروس چگونه خواهد شد تا روند تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی را دوباره از سر بگیریم.

رییس انجمن پاراتکواندوکاران پیرامون این پرسش که  تغییر زمان برگزاری بازی‌های پارالمپیک در شرایط کنونی آیا به نفع ورزشکاران پاراتکواندوکاران بود یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی تغییر زمان بازی‌ها و به تعویق افتادن آن به مدت یک سال قطعا شرایط خوبی را برای ورزشکاران ایجاد خواهد کرد تا بدون هیچ گونه دغدغه و استرسی تمرینات خود را بعد از اتمام این بیماری آغاز کنند. مطمئنا این مساله شرایط بهتری را برای ورزشکاران پاراتکواندوکار ایجاد خواهد کرد تا در وضعیت بهتری خود را برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۱ آماده کنند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر دو سهمیه خود را کسب کرده‌ایم و نگرانی برای کسب سهمیه نداریم. در یک سالی که با شروع بازی‌های پارالمپیک داریم می‌توانیم با ارائه یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده ورزشکاران خود را در بهترین شرایط برای پارالمپیک توکیو آماده کنیم.

لشکری در پایان افزود: پیش از تغییر زمان برگزاری بازی‌های پارالمپیک ما دو رویداد برون مرزی برای دو ورزشکار پارالمپیکی خود در نظر گرفته بودیم که قرار بود با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک ورزشکاران خود را قبل از اعزام به توکیو به این دو رویداد اعزام کنیم البته در حال حاضر کلیه برنامه‌ها با شروع ویروس کرونا تغییر پیدا کرد و باید منتظر بمانیم تا پس از اتمام این بحران ببنیم کمیته ملی پارالمپیک چه برنامه‌ای را برای آماده سازی ورزشکارن در آینده خواهند  داشت و اردوهای تیم ملی از چه زمانی دوباره آغاز خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین