|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۹۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶
یک پزشک متخصص آسیب های ورزشی و دردهای عضلانی در مورد ورزش های مناسب در دوران بارداری و در برهه زمانی شیوع ویروس کرونا، توضیح داد.

فریناز فهیمی پور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص ورزش در منزل در دوران بارداری در هنگام شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزش کردن در دوران بارداری موجب حفظ سلامت مادر وجنین، بهبود کیفیت زندگی و کاهش کمر درد  می شود، بنابراین انجام تمرینات ورزشی اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط قبل از بارداری و عدم ممنوعیت پزشکی جهت انجام ورزش، با مشاوره پزشک متخصص می توان در منزل به انجام برخی ورزش ها پرداخت.

به گفته این پزشک متخصص آسیب های ورزشی و دردهای عضلانی انواع ورزش های هوازی، تمرینات قدرتی با کمک کش ورزشی، حرکات کششی و تمرینات تقویتی عضلات کف لگن را در دوران بارداری توصیه می شود.

فریناز فهیمی پور با بیان اینکه از جمله ورزش های هوازی می توان به پیاده روی و استفاده از دوچرخه ثابت اشاره کرد، گفت: بر اساس وزن فرد، شدت تمرینات می تواند کم تا متوسط باشد.

وی افزود: مدت تمرینات نیز از ۱۵ دقیقه در روز شروع شود و به طور تدریجی می تواند افزایش یابد، با این حال توصیه می شود تمرینات ورزشی در محیط گرم و مرطوب انجام نشود و قبل، حین و پس از تمرینات مایعات نوشیده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین