|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۹۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
قرار است آمریکا ۷۸ میلیارد دلار حق عضویت خود را به این نهاد در روزهای آتی پرداخت کند که این مساله باعث افزایش قدرت وام دهی این نهاد خواهد شد.
رییس صندوق بین المللی پول گفت با بحرانی بدتر از رکود بزرگ ۲۰۰۹ مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستالینا جیورجیوا که در یک کنفرانس خبری مربوط به کرونا حضور یافته بود، با اشاره به ناتوانی کشورهای در حال توسعه برای تامین مالی مقابله با این ویروس مرگبار گفت: اقتصاد جهانی به رکود کشیده شده و واضح است که وارد رکود شده ایم. بحرانی بدتر از بحران رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ خواهد بود.

وی نیاز کشورهای در حال توسعه را ۲.۵ تریلیون دلار ارزیابی کرد و گفت: جبران کردن خساراتی که در هفته های اخیر به اقتصاد کشورها وارد آمده، برای برخی از دولت ها بسیار دشوار است و منابع داخلی آنها، پاسخگوی پاسخی که باید به این بحران داده شود نیست.

او با اعلام این‌که تاکنون بیش از ۸۰ کشور از این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا درخواست کمک کردهاند گفت: ما می دانیم که منابع آن ها برای اقدام به تنهایی کافی نیست و برای همین می خواهیم کاری بیشتر، بهتر و سریع تر برای آن ها در غلبه بر بحران انجام دهیم.

قرار است آمریکا ۷۸ میلیارد دلار حق عضویت خود را به این نهاد در روزهای آتی پرداخت کند که این مساله باعث افزایش قدرت وام دهی این نهاد خواهد شد.

وی هم چنین با استقبال از اجرایی شدن بسته حمایتی دو تریلیون دلاری آمریکا برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر ویروس کرونا گفت: از شنیدن اینکه بزرگ ترین اقتصاد جهان با تمام توان به مقابله با کرونا رفته است، خوشحال شدم. اکنون زمان آن رسیده است که بیشتر از حرف زدن به فکر عمل کردن باشیم چرا که مساله زمان برای به حداقل رساندن پیامدهای اقتصادی این ویروس ضروری است.

جیورجیوا، ظرفیت اولیه در نظر گرفته شده برای اعطای وام به کشورها را ۵۰ میلیارد دلار اعلام کرد اما افزود که صندوق آماده است در صورت لزوم تا یک تریلیون دلار اعتبار برای مواجهه با کرونا اختصاص دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین