کد خبر: ۲۹۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
وزرای امور خارجه گروه ۷ (جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹) در کنفرانس ویدیویی درباره راهکارهای جمعی برای مقابله با ویروس کرونا که تاکنون جان بیش از ۲۴ هزار نفر در سراسر جهان را گرفته، تبادل نظر کردند. آنها همچنین درباره همکاری برای ساخت، تولید و توزیع دارو و واکسن کرونا از طریق ائتلاف بین‌المللی اپیدمی و نوآوری رایزنی کردند.

به گزارش وزارت امور خارجه انگلیس، شرکت کنندگان از کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا و انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا در پایان این جلسه، با صدور بیانیه‌ای درباره جلوگیری از تشدید بحران ناشی از کرونا و تقویت کشورهای آسیب پذیر توافق کردند.

آنها همچنین درباره همکاری برای ساخت، تولید و توزیع دارو و واکسن کرونا از طریق ائتلاف بین‌المللی اپیدمی و نوآوری رایزنی کردند.

طرف ها ضمن اعلام حمایت از زنجیره تولید و توزیع کالا، بر لزوم حمایت از چرخه‌های اقتصاد بین‌المللی و سرعت بخشیدن به خروج از این بحران تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، فعال بودن کانال‌های مسافرتی از دیگر مسائلی بود که وزرای امور خارجه گروه ۷ درباره ان گفت وگو و تداوم پروازهای تجاری را مورد تاکید قرار دادند. آنها همچنین بر لزوم مقابله با جریان‌هایی که تلاش‌ می‌کنند با انعکاس اخبار غلط از این بحران سوء استفاده کنند تاکید کردند.

به گزارش وزارت امور خارجه انگلیس، ریاست این نشست را وزیر امور خارجه آمریکا برعهده داشت.

آمار ابتلا به کرونا در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است. تاکنون ۵۵۲ هزار و ۶۳۹ نفر به کرونا مبتلا و ۲۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منابع خبری امروز گزارش دادند، نخست وزیر و وزیر بهداشت انگلیس به بیماری کوید۱۹ مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین