|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
27 ديدار تاريخ ايران و کره، پر از خاطرات ماندگار و حوادث تلخ و شيرين است. ايران و کره از آن حيث که پرافتخارترين تيم هاي شرق و غرب آسيا هستند، بنابراين يک شبه ال کلاسيکوي قاره اي را مي‌ سازند.
برخی از بازی های ایران و کره بهره مند از حساسیت زیاد بود، مسابقات مقدماتی جام های جهانی 1978، 1994، 2010 و 2014 از آن دسته است اما جالب اینکه ایران و کره 6بار در مرحله یک چهارم جام ملت ها و بازی های آسیایی به مصاف هم رفته اند که از حیث حساسیت، حاشیه و اتفاقات شکل گرفته دیدار 2 تیم در مهرماه 65، مهمترین دیدار 2 تیم است. مرحوم پرویز دهداری سرمربی تیم‌ملی ایران بعد از 4 بازی برابر کویت، ژاپن، نپال و بنگلادش در مرحله یک چهارم نهایی بازی ها به مصاف کره جنوبی میزبان رفت که 4 مها قبل در جام‌جهانی 86 با بلغارستان یک ـ یک کرده و برابر ایتالیا، قهرمان دور گذشته (82) و آرژانتین قهرمان جام به ترتیب با 2 نتیجه آبرومند 3ـ2 و 3ـ یک بازنده شده بود، اما دهداری و جدالش با یاران تیم‌ملی از مدتی قبل شروع شده بود.

جدال دهداری به شکل برخورد جدی و مستقیم ابتدا با محمد پنجعلی آغاز شد و سپس چنگیز، حاجیلو و درخشان به پنجعلی پیوسته و رهبری مخالفان را به عهده گرفتند. دهداری در چند بازی به تناوب پنجعلی را کنار گذاشته و ادعا داشت که فوتبال او تمام شده در حالی که اختلافش به صورت شخصی فقط در مقابل پنجعلی بعد خارجی داشت ناگهان دامنه استعفا 10مرد دیگر را در برگرفت و به جز این 4 بازیکن نامبرده، سجادی، فنونی زاده، ابطحی، برادران بیانی، ناصر محمدخانی، عربشاهی، یکه، فرشاد پیوس و فتح آبادی هم استعفا دادند. قایقران هم نامه استعفا را امضا کرده اما بعدها امضای خود را پس گرفت. از بین 14 مستعفی، مرحوم دهداری تنها از شاهین بیانی، ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس و مرتضی یکه درخواست کرد که استعفا نداده در تیم‌ملی باقی بمانند.

در چنین وضع آشفته ای بازی 2 تیم شروع شد و ایران در نیمه اول یک پنالتی به حریف داد. پنجعلی، کاپیتان بی روحیه تیم‌ملی برای اولین بار در عمرش هند پنالتی کرد. ضربه را پارک چون سونگ به گل بدل کرد، پارک اولین گل کره را در تاریخ جام‌جهانی به آرژانتین زده بود.

ایران، در زیر باران شدید بندر بوسان برای تلافی حمله کرد اما همچنان تحت تاثیر حریف قرار داشت چنانچه کره صاحب 13 ضربه و ایران صاحب یک ضربه کرنر شدند با این حال در دقیقه 85 دروازه کره توسط کریم باوی گشوده شد.

بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی رسید، پنالتی را ناصر محمدخانی خراب کرد، عکس العمل های احمد سجادی در ضربات پنالتی ضعیف بود و هر 5 ضربه را برعکس شیرجه زد و عکس العمل مخالف نشان داد.

بلافاصله بعد از پایان بازی و حذف تیم‌ملی، ماجرای استعفا عملی شد ...
منبع: ورزش 3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین