|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۹۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
درحالی‌که بزرگترین شهر برزیل تعطیل شده، رئیس جمهوری به انتقاد از هیستری به وجود آمده درباره کروناویروس پرداخته و تاکید کرده که زندگی باید ادامه یابد و مشاغل حفظ شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در خطابه‌ای برای مردم به شهردارها و فرماندارها تاکید کرد تا اقدامات مربوط به تعطیلی در ریودوژانیرو و سائوپائولو را تعدیل کنند.

وی افزود: ما باید به زندگی عادی برگردیم. معدود شهرداری‌ها و شوراهای ایالتی باید این سیاست‌های ناکارآمد خود را کنار بگذارند.

بولسونارو بابت رویکرد بی‌ملاحظه خود در رویایی با ویروس کرونا به شدت مورد انتقاد است و آن را یک "فانتزی" و "آنفولانزای کوچک" می‌داند حال آنکه بیش از ۳۰۰ هزار تن در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و ده‌ها هزار تن دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در جریان سخنرانی روز سه شنبه بولسونارو، مردم سائوپوئولو و برازیلیا، پایتخت، علیه وی دست به اعتراض زدند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که میزان محبوبیت رئیس جمهوری برزیل در حال کم شدن است.

وی همچنین گفت، وضعیتی که در ایتالیا رخ داد، در برزیل رخ نمی‌دهد و علتش جمعیت جوانتر برزیل و آب و هوای گرمتر است. مردم نباید بترسند. من خودم یک ورزشکار بودم و اگر هم به ویروس مبتلا شوم، دلیلی برای ترسیدن ندارم. من چیزی احساس نمی‌کنم و اگر هم باشد، چیزی جز یک آنفولانزای خفیف نیست.

بر اساس آمارهای دولتی، تعداد مرگ‌های ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ روز سه‌شنبه از ۳۴ تن به ۴۶ تن رسید و میزان مبتلایان هم از ۱۸۹۱ تن به ۲۲۰۱ تن افزایش یافته است.

همچنین یکی از مقام‌های وزارت بهداشت برزیل اعلام کرده که در روزهای آتی آزمایش‌های ویروس کرونا در این کشور گسترش می‌یابند.

بولسونارو همچنین روز سه‌شنبه با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین گفت‌وگو داشت و این دو در تماسی تلفنی درباره همکاری به منظور مقابله با ویروس کرونا توافق کردند.

سفیر چین در برزیل در توییتی نوشت، این تماس تلفنی شامل گفت‌وگوی درباره همکاری در زمینه تامین تجهیزات پزشکی می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین