|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
وزارت دادگستری مصر روز دوشنبه از مقام های دوحه درخواست کرد تا رهبران 'اخوان المسلمین' را که به قطر پناهنده شده اند، به مصر تسلیم کند.
به گزارش رسانه های امارات، یکی از مسوولان وزارت دادگستری مصر روز دوشنبه گفت: امیدواریم آشتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، زمینه تحویل سران فراری اخوان المسلمین را به مصر، فراهم کند.

این مسوول مصری که خواست ناشناس بماند، افزود: با بهبود روابط قطر و دیگر کشورهای عربی، اداره کل همکاری های بین المللی وزارت دادگستری و دادستان مصر، خواستار تحویل سران و مسوولان اخوان المسلمین به قاهره، به منظور محاکمه شدن در این کشور هستند.

وی ادامه داد: منتظریم پایبندی قطر به تعهدات روز گذشته (یکشنبه) خود را مبنی بر دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورهای عربی، ببینیم.

قطر از سوی دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس به حمایت از جنبش اخوان المسلمین و تبدیل شدن به مکان امن برخی گروه های تندرو، متهم شده است.

عربستان، بحرین و امارات، دوحه را به دخالت در امور داخلی خود از طریق حمایت از جنبش اخوان المسلمین متهم می کنند که در مصر گروهی غیرقانونی اعلام شده است.

این کشورها در ماه مارس، سفیران خود را از دوحه خارج کرده و بروز عمیق ترین اختلاف را در این شورا، از زمان تاسیس آن در سال 1981 بروز دادند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین