|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۲۹۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
فرماندار قم و رییس سازمان بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونای قم گفت: ۳۰۰ هزار تَن از مردم این استان به منظور شرکت در طرح غربالگری ویروس کرونا به عضویت سامانه یکپارچه بهداشت موسوم به سیب درآمدند.

مرتضی حیدری روز سه‌شنبه درگفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: درطرح فوق با جدیت در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تلاش می‌شود.

وی رکن اصلی این طرح را پیش‌گیری دانست، و بیان داشت: این طرح ملی برای مسدود کردن سطح نفوذ کرونا و جلوگیری از شیوع آن ارائه شده است.

وی با بیان اینکه طرح بسیج کرونا در چارچوب پنج کمیته فعالیت می کند، نخستین کمیته را بهداشت و درمان عنوان کرد، و گفت: یکی از سامانه‌های ملی تحت عنوان سیب که مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، با به عضویت درآوردن شهروندان راهکارهای لازم جهت پیش گیری از کرونا را ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: در سامانه مذکور به نشانی Salamat.gov.ir سئوال‌هایی از مردم پرسیده و در نتیجه آلوده بودن یا نبودن آنها به ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود.

فرماندار قم با تاکید بر ضرورت تبلیغات و آگاهی رسانی برای ثبت نام افراد در این سامانه، گفت: در حال حاضر به دلیل تعطیلات نوروزی و پاسخ ندادن مردم به تماس های کارشناسان امر، روند فعالیت این سامانه قدری با کُندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: درجلسه‌های مربوطه ابتکارهای موثری را جهت ترغیب و تشویق مردم به عضویت در این سامانه به خرج داده و نتایج را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم‌.

رییس سازمان بسیج ملی مقابله با کرونای قم همچنین کمیته بهداشت محیط را دومین کمیته طرح یاد شده خواند، و گفت: وظیفه این کمیته ضد عفونی کردن معابر، مراکز و مناطق آلوده به این ویروس مهلک است و شهرداری، نیروی زمینی ارتش و نیروی مقاومت بسیج نیز از اعضای آن می باشند.

وی تصریح کرد: روزانه سه میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب از مراکز حساس و پر آمد و شد شهر که مشکوک به آلودگی می‌باشد، توسط ۶۰ دستگاه ماشین آلات، را عفونت زدایی می‌شود.

فرماندار قم در ادامه از کمیته غربالگری به عنوان سومین کمیته این طرح یاد کرد، و افزود: نیروی بسیج، هلال احمر و ارتش با محوریت دانشگاه علوم پزشکی قم با استقرار در مبادی ورودی و خروجی های این استان وضعیت سلامتی افراد را بررسی نموده و اگر میزان تب فردی ۳۸ درجه سانتیگراد و یا بیش از آن باشد او را به مراجع مرتبط ارجاع می‌دهند.

حیدری با اشاره به کمیته نظارت و بازرسی و انتظامی به عنوان چهارمین کمیته این طرح یادآور شد: وظیفه این کمیته نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی و ارزاق عمومی است و طی آن نحوه توزیع ارزاق مورد نیاز مردم و اقلام بهداشتی نظیر ماسک و محلول های ضد عفونی کننده رصد می‌شود.

وی گفت: بین کسانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند نظم خاصی در توزیع ماسک ایجاد شده و این فعالیت‌ها را کنترل و رصد می‌کنند.

حیدری همچنین کمیته ارتباطات و فن آوری اطلاعات را پنجمین و آخرین کمیته طرح بسیج ملی مبارزه کرونا در استان ذکر کرد، و گفت: در این کمیته روش های نوین ارتباطات و اطلاعات به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: به منظور ترغیب بیش از پیش مردم به ثبت نام و عضویت در سامانه مذکور با همکاری مخابرات استان پیام‌های متعددی در قالب پیامک ارسال شده‌است.

فرماندار قم در پایان جدی گرفتن موضوع قرنطینه خانگی برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا را مورد تاکید قرار داد، و بیان کرد: مجموع فعالیت‌های یاد شده تنها یک هدف مشخص که قطع شدن زنجیره ارتباطی کرونا ویروس است را دنبال می‌کند، چرا که در این صورت می‌توانیم بر امور مسلط شده و بتدریج با محدود ساختن این ویروس آن را نابود کنیم.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی طی ۲۴ ساعت تا ظهر دیروز ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین