|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۹۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
رویکرد این دفتر نگاه اجتماعی به مسائل حوزه جوانان بوده است و از این رو برای نخستین بار سلسله نشست‌های تخصصی جامعه شناسی مسائل جوانان، ازدواج و طلاق را با حضور صاحب نظران برگزار کردیم؛ ماحصل این نشست‌ها کمک به سیاستگذاری بهتر حوزه جوانان بوده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همزمان با شیوع کروناویروس در کشور از تولید ویدیوهای آموزشی سلامت روان برای مقابله با استرس ناشی از کرونا و راه‌های مقابله با آن و ارائه مشاوره رایگان غیرحضوری خبر داد.

اعظم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در سال ۹۸ در حوزه ازدواج و مراکز مشاوره تخصصی گفت: بیش از ۲۹۰۰ کارگاه آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج در کلیه استان‌ها و شهرستان‌های کشور به ویژه در مناطق محروم و آسیب پذیر برگزار شده است، گفت: همچنین برای ۱۲۲ مرکز تخصصی، مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده نیز مجوز صادر شده و بیش از ۶۵ هزار نفر نیز برای دریافت خدمات تخصصی مشاروه و ازدواج به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

وی در ادامه از برگزاری دو دوره ملی دانش‌افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده خبر داد و گفت: حمایت هدفمند از مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برای مشاوره‌های رایگان نیز دنبال شده است. رویکرد این دفتر نگاه اجتماعی به مسائل حوزه جوانان بوده است و از این رو برای نخستین بار سلسله نشست‌های تخصصی جامعه شناسی مسائل جوانان، ازدواج و طلاق را با حضور صاحب نظران برگزار کردیم؛ ماحصل این نشست‌ها کمک به سیاستگذاری بهتر حوزه جوانان بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ارائه خدمات مشاوره به زوجین بی بضاعت مراجعه کننده برای طلاق به دادگاه خانواده نیز تصریح کرد: این خدمات برای ۱۲۵۲ نفر توسط ۵۶ مرکز مشاوره ارائه شده است.

کریمی در ادامه به ساماندهی و تقویت مجامع خیرین ازدواج در خصوص ارایه تسهیلات ازدواج به جوانان اشاره کرد و گفت: تا کنون  ۱۸ مجمع خیرین ازدواج در کشور فعال شده‌اند. از جمله اقدامات و مشارکت خیرین در راستای حمایت از تسهیل و گسترش ازدواج جوانان شامل اهداء 14 هزار و 539  جهیزیه، حمایت از برگزاری ۴۸۷۲ مراسم ازدواج، اهدای وام ازدواج به زوجین در آستانه ازدواج و ایجاد بیش از ۳۸۰۰ مورد اشتغال برای زوجین بوده است.

وی ارائه حمایت‌های روانشناختی از سیل‌زدگان استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان، فارس توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خـانواده و حضور فعالانه سازمان‌های مردم نهاد در بحران‌ها از جمله وقوع سیل، جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی را از دیگر اقدامات اعضای سازمان‌ها مردم نهاد عنوان کرد و گفت: سال گذشته همچنین ۲۸۴ جشنواره ازدواج به مناسبت هفته ازدواج با شعار «ازدواج ساده، مهربانی مفصل» و جشنواره ملی ازدواج اقوام ایرانی برگزار شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تغییر نگرش جوانان به ازدواج، ترویج ازدواج ساده، تقویت مهارت‌هایی چون حل تعارض از جمله محورهای اصلی آموزش‌های ما در سراسر کشور بوده است.

به گفته کریمی، همچنین دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در مدت اخیر و همزمان با شیوع کروناویروس در کشور اقدام به تولید ویدئوهای آموزشی سلامت روان برای مقابله با استرس ناشی از کرونا و راه‌های مقابله با آن و ارائه مشاوره رایگان غیرحضوری کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین