|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
عربستان سعودی روز دوشنبه بر ضرورت اتخاذ موضع یکپارچه از سوی کشورهای اسلامی جهت پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در شهر قدس و مسجد الاقصی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری 'الیوم السابع' مقام های سعودی در کابینه دولت این کشور که امروز به ریاست 'مقرن بن عبد العزیز آل سعود' مشاور و فرستاده ویژه پادشاه عربستان برگزار شد، بر سکوت نکردن کشورهای اسلامی در مقابل اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و تلاش این رژیم برای تقسیم زمانی و مکانی و نیز تغییر ترکیب جغرافیایی این مکان مقدس تاکید کردند.

مقام های سعودی همچنین در این نشست بر افزایش تحرکات کشورهای اسلامی در سطح جهانی جهت پایان دادن به اشغالگری اسراییل در سرزمین های فلسطینی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین بر اساس قوانین بین المللی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، برخی از کشورهای عربی مواضع دوگانه ای را در روابط خود با رژیم صهیونیستی دنبال می کنند و سکوت این کشورها در مقابل اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها، رژیم اشغالگر را برای ادامه تجاوزات خود علیه ملت فلسطین و اماکن مقدس جسور تر کرده است.

در همین حال رژیم اشغالگر قدس در میان موجی از مخالفت های جهانی که خواستار توقف شهرک سازی ها در قدس شرقی هستند همچنان به رویه خود در ساخت و ساز منازل یهودی نشین در سرزمین های اشغالی و ویران کردن منازل فلسطینی ها ادامه می دهد.

قدس نیز در این مدت به دنبال یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، شاهد درگیری فلسطینیان و اشغالگران است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین