|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
گزارش امروز منابع خبری پاکستان حاکی از اعمال محدودیت در تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در شهرهای مختلف این کشور است. وزیر راه‌آهن پاکستان نیز اعلام کرد که تردد قطارهای مسافربری تا روزهای آینده کاهش خواهد یافت.
با ادامه افزایش شمار بیماران کرونایی در پاکستان، تدابیر حفاظتی و احتیاطی در بخش‌های مختلف این کشور تشدید شد و یک شهر جایی که یکی از مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ فوت کرده بوده نیز تحت قرنطینه کامل قرار گرفت.

رسانه‌های پاکستانی روز جمعه آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۴۴۷ اعلام کردند.
دولت پاکستان همچنین چهارشنبه شب فوت دو بیمار کرونایی که روزهای اخیر از عربستان و امارات برگشته بودند، را تایید کرد.

اولین شهر پاکستان قرنطینه شد
شهر "مردان" در شما غرب پاکستان جایی که یکی از مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ جان خود را از دست داده بود، تحت قرنطینه کامل قرار گرفت.
گزارش منابع خبری حاکی است که ورود و خرج به این شهر به شدت ممنوع شده از هیچ یک از ساکنان حق خروج از خانه‌های خود را ندارند.
همچنین ۲۵ نفر از اعضای خانواده و نزدیکان شخص فوت شده ناشی از کرونا، نیز شناسایی و همگی به مرکز قرنطینه منتقل شدند.

معیشت ضعیف در پاکستان و دشواری مبارزه کرونا
"عمران خان" نخست وزیر پاکستان سه‌شنبه شب گذشته طی سخنرانی خطاب به مردم این کشور با اشاره به سرعا گسترش شیوع کرونا در کشورهای منطقه و جهان گفت: کشورهای توسعه یافته با رویکرد دیگری برای کنترل شیوع کرونا اقدام کردند اما برای پاکستان و اقتصاد ضعیف این کشور تعطیلی کامل شهرها غیرممکن است.
وی افزود: تعطیلی شهرها و یا مناطقی که ممکن است بیشترین آمار ابتلا به کرونا را داشته باشد، کمکی به نبرد ما علیه کرونا نمی کند زیرا در چنین وضعیتی ما از یک سو باید به بیماران کرونایی رسیدگی کنیم و از سوی دیگر با چالش کمبود مواد غذایی، سوخت و سایر نیازهای اولیه مردم ناشی از تعطیلی شهرها، صنعت، کارخانه ها و سایر مراکز مواجه شویم که می‌تواند به قیمت از دست رفتن زندگی مردم تمام شود.
عمران خان از مردم پاکستان خواست تا با نهایت احتیاط دولت را در مدیریت شیوع کرونا همراهی کنند و ضمن رعایت بهداشت خصوصی و تحمل اوضاع فعلی، از مراجعه به معابر و مراکز شلوغ به طور جدی بپرهیزند.

تشدید تدابیر حفاظتی
همزمان با افزایش مبتلایان به کرونا در پاکستان، دولت اجرای طرح مدیریت شیوع ویروس با استفاده از محدود کردن تردد شهروندان را شدت بخشیده است.
وزارت کشور پاکستان امروز اعلام کرد: ساعات فعالیت تمامی مراکز بزرگ خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی از مراکز مراجعه عمومی کاهش پیدا کرده و بازارهای هفتگی در این شهر نیز تعطیل می‌شود.
از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان نیز گزارش می‌رسد که تمامی فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید تعطیل شده و حمل و نقل بین شهری از مبدا کویته نیز متوقف شده است.

هتل‌ها تبدیل به مراکز قرنطینه می‌شود
دولت پاکستان با هدف جبران کمبود منابع درمانی تصمیم گرفته که هتل‌های موجود در شهرهای مختلف از جمله اسلام‌آباد و راولپندی را به مرکز قرنطینه تبدیل کند.
این طرح به مسئولان ایالتی و مقامات مربوطه در پایتخت پاکستان ابلاغ شده و از صاحبان هتل خواسته می‌شود تا این اماکن را برای رسیدگی به وضعیت بیماران مشکوک به کرونا و قرنطینه آنان در اختیار تیم‌های پزشکی قرار دهند.
هم اکنون مراکز قرنطینه در مرز تفتان، شهر کویته، ایالت پنجاب و ایالت سِند در جنوب پاکستان فعال شده که صدها نفر از شهروندان این کشور در این مراکز قرنطینه شده و این وضعیت حداکثر تا ۲ هفته برقرار خواهد ماند.

گزارش امروز منابع خبری پاکستان حاکی از اعمال محدودیت در تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در شهرهای مختلف این کشور است. وزیر راه‌آهن پاکستان نیز اعلام کرد که تردد قطارهای مسافربری تا روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان نیز ۷ نفر به دلیل ویروس کرونا در مرکز مراقبت‌های ویژه بستری بوده و تاکنون ۴ نفر از بیماران کرونایی از درمان شده‌اند.

ویروس کرونا  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین