کد خبر: ۲۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
لاریجانی گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران مسیر رو به رشدی را طی می‌کند اما برخی بهانه‌جویی‌های آمریکا و غرب می‌تواند به صورت مانعی بر سر راه این مذاکرات باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران مسیر رو به رشدی را طی می‌کند اما برخی بهانه‌جویی‌های آمریکا و غرب می‌تواند به صورت مانعی بر سر راه این مذاکرات باشد.

سرگئی ناریشکین رئیس مجلس دومای روسیه صبح امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایراد و گفت و گو کرد.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به روابط دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه گفت: بین دو کشور دوست و همسایه ایران و روسیه همواره مناسبات و همکاری‌های دوستانه‌ای به صورت پایدار وجود داشته که باید هر چه بیشتر تقویت شود.

وی با تاکید بر نقش کلیدی مجالس دو کشور در بسط و ارتقاء همکاری‌های و روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، صنعتی افزود: سفر رییس مجلس روسیه، گام مهمی در تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه های مختلف به شمار می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مقابله با بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مبارزه با تروریزم و افراطی گری در منطقه از اهمیت انکارناپذیری برخوردار بود که باید هر چه بیشتر تقویت شود.

لاریجانی افزود:‌ برخی کشورهای منطقه‌ای و قدرتهای فرا منطقه‌ای در پرورش گروههای تروریستی نقش محوری داشته‌اند.

و روش مقابله با تندروی این گروههای تروریستی صرفا تاکتیکی و تبلیغاتی است.

در ادامه این دیدار آقای سرگئی ناوشکین رئیس مجلس دومای دولتی روسیه با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان از جمهوری اسلامی به عنوان کشور دوست و همسایه مهم روسیه یاد کرد و گفت:سفر من در این مقطع تاریخی به جمهوری اسلامی ایران نشان از تاکید و اراده مقامات دو کشور بر گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های فیمابین دارد.

وی با تقدیر ازاز نقش مثبت و سازنده ایران در بحرانهای منطقه‌ای به ویژه حوادث عراق و سوریه افزود: ایران و روسیه در استقرار ثبات و امنیت و بازگشت آرامش به عراق و سوریه در حوادث دست ساخته غرب و آمریکا نقش سازنده‌ای را در کنار یکدیگر ایفا کردند و استمرار و تقویت همکاری‌ها و رایزنی‌ها در این زمینه موجب ایجاد امنیت بیشتر در منطقه خواهد شد.

وی در ارتباط با موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز خاطر نشان کرد: موضع همیشگی روسیه این بود که ایران حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد و موضوع هسته‌ای ایران باید به شیوه‌ای کاملا منصفانه و عادلانه حل و فصل شود.

رییس مجلس روسیه در ادامه با اشاره به ادعای آمریکا و غرب در مبارزه با تروریزم و تندروی نیز گفت: آمریکا و غرب با اعمال تحریم‌های ظالمانه و نادعالانه علیه روسیه و از طرف دیگر اشاعه تروریزم در منطقه و تقویت گروههای تروریستی رویکردی کاملا مخرب و تبلیغاتی در مقابل با تروریزم دارند.

یاد آور می‌شود در این سفر رئیس مجلس روسیه از همتای ایران خود برای سفر به مسکو رسما دعوت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین