|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۹۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
شهردار مشهد افزود: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌ها در مشهد به سرعت در حال تکمیل است و برای خدمات‌رسانی به بیماران باید به تجهیز مکانهای دیگر به تخت بیمارستانی فکر کرد.
شهردار مشهد گفت: تصمیم تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر تعطیلی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) یک شهامت بزرگ است و به نوبه خود از این تصمیم تشکر می‌کنم.

محمدرضا کلائی سه‌شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این اتفاق که حرم مطهر رضوی بسته شود اتفاق سختی است و تصمیم به بستن آن سخت تر است.

وی ادامه داد: حجت الاسلام مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی شهامت داشته و براساس مسوولیت شرعی چنین تصمیمی گرفته است.

وی گفت: در این اتفاق مردم باید صبر کنند و مسولان نیز باید شهامت به خرج دهند، اگر خلاف این باشد، فاجعه رخ می‌دهد.

تجهیز نمایشگاه بین‌المللی به تخت بیمارستانی

شهردار مشهد افزود: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌ها در مشهد به سرعت در حال تکمیل است و برای خدمات‌رسانی به بیماران باید به تجهیز مکانهای دیگر به تخت بیمارستانی فکر کرد.

وی ادامه داد: گزینه بعدی در مشهد بعد از بیمارستان‌ها و سوله های بحران، تجهیز نمایشگاه بین المللی است که در صورت نیاز نمایشگاه بین‌المللی مشهد ظرفیت ١٠ هزار تخت دارد.

وی گفت: هم‌اینک با بحرانی در خراسان رضوی مواجه هستیم که اگر تصمیمات گرفته شده رخ نمی‌داد، شاید با مسایل خیلی بزرگتری روبرو بودیم.

کلائی در خصوص مخالفت مسوولان کشوری با طرح‌های شهرداری مشهد، افزود: هر کسی بنا به نزدیکی و دوری به مساله، درک دقیق تری از مسائل دارد.

وی ادامه داد: شرایط امروز شرایط قرمز و بحرانی است و در این وضعیت با کسی که بخواهد خطر را برای مردم افزایش دهد، مماشات نداریم.

وی در باره تعطیلی فروشگاه‌های شهر ما نیز گفت: در ستاد کرونا درباره تعطیلی فروشگاه‌های شهرما بحث شد، برخی از مصادیق هم مصوب شد.

کلائی افزود: قاعده  این است که همه به جز موارد ضروری تعطیل کنند، نیازهای اصلی و اقلام عمومی ضروری و برخی هم غیر ضروری است که برای آنها باید تصمیم گیری شود، هیچ مقاومتی در خصوص تعطیلی هیچ فروشگاهی نداریم و هر اقدامی که سبب شود اندکی برای مردم خطر داشته باشد در لحظه برای آن تصمیم می‌گیریم تا کسی متضرر نشود.

وی ادامه داد: مصوبه شورای شهر برای توقف فعالیت مترو تا پنجم فروردین ماه است اما به شهردار اجازه داده شده تصمیمات لازم را برای ادامه آن بر اساس شرایط اتخاذ کند.

وی گفت: شرایط مشهد بحرانی است، وقتی تعداد مبتلایان به حد کاهش رسید و حضور در وسایل حمل و نقل عمومی امکان پذیر باشد تصمیمات دیگری می‌گیریم، تا زمانی که شرایط عادی تر نشود، تصمیمات مبنی بر محدودیت در حمل و نقل عمومی است و پس از عادی شدن شرایط ، ابتدا اتوبوسرانی و بعد مترو را فعال می‌کنیم.

شهردار مشهد افزود: طرح زوج و فرد خودرو از مبدا در شورای همتا تصویب و مقرر شد تاریخ شروع طرح بر اساس نظر ستاد کرونا باشد و احتمالا فردا اعلام می‌شود، اگر این طرح فردا اجرایی نشود قطعا پنجشنبه روز اول طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح از ساعت هشت تا ٢٢ اجرا می‌شود.

احتمال ابتلای ۱۰ هزار مشهدی به کرونا

کلائی گفت: شهرداری مشهد به منظور قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا، هر برنامه تجمعی را لغو کرده و برنامه‌های جشنواره نوروزی نیز لغو شده‌ است.

وی افزود: سناریوهای مختلف درباره پیش بینی تعداد افراد مبتلا در مشهد وجود دارد، امیدواریم این تعداد کمتر از ۱۰ هزار نفر شود.

وی ادامه داد: در تصمیمات گرفته‌ شده تاکنون یک خط قرمز داشته‌ایم که آن حفظ سلامت مردم است و این مهم مدنظراستاندار هم بوده از حداکثر اختیارات هم  در این موضوع استفاده شده‌ است.

شهردار مشهد گفت: در گیلان از این اختیارات استفاده نکردند و دیدیم چه شد، اما عزمی که در استاندار خراسان رضوی وجود دارد در دیگر مسوولان استان هم وجود دارد و خراسان رضوی پیشرو در مبارزه با کروناست.

تاکنون آزمایش کرونای ۶۳۱ نفر در استان خراسان رضوی مثبت شده که ۴۰۸  نفر آنان در حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۲۳ نفر در مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین