|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۹۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
این پروژه به عنوان چهارمین مسیر اتصال پایتخت به استان البرز با مجموع مزایا معادل ۱۲۰۳ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد که نقش موثری را در کاهش و کنترل ترافیک مسیر تهران-کرج ایفا خواهد کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فردا قطعات ۲ و ۳ آزادراه شهید همت-کرج با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

 خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر افزود: قطعه اول این پروژه از محدوده منطقه ۲۲ شهرداری تهران تا گرمدره به طول ۵ کیلومتر از سال ۱۳۹۱ زیرعبور قرار دارد و فردا شاهد افتتاح قطعه ۲ از گرمدره تا شهرک جهان نما به طول ۵.۱ کیلومتر و قطعه ۳ از شهرک جهان نما تا جاده چالوس به طول ۴.۵ کیلومتر خواهیم بود.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزش بروز پروژه ۱۵ هزار میلیارد ریال است، اظهار داشت: این پروژه به عنوان چهارمین مسیر اتصال پایتخت به استان البرز با مجموع مزایا معادل ۱۲۰۳ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد که نقش موثری را در کاهش و کنترل ترافیک مسیر تهران-کرج ایفا خواهد کرد.

خادمی اضافه کرد: آزادراه تهران-کرج به عنوان کوتاهترین آزادراه کشور با طول ۱۴/۶ کیلومتر شناخته می شود اما نکته قابل توجه در فرایند احداث آن حجم عظیم احجام صورت گرفته است، به عنوان مثال انجام ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این پروژه خود گواه بزرگی کار انجام شده در این آزادراه است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه ۴۰ درصد از هزینه های پروژه به آزادسازی و تملک اراضی تخصیص یافته، دیگر ویژگی های احداث این آزادراه را اینگونه تشریح کرد: احداث دو تونل با سه باند اصلی و یک باند اضطرار در دو مسیر رفت و برگشت، اجرای پل قوسی فلزی به طول تقریبی ۱۰۰ متر، اجرای ۷ دستگاه پل خاص در طول مسیر آزادراه و احداث ۳ باند عبور، یک باند اضطرار و یک باند شانه آسفالتی از جمله اقداماتی است که در فرایند احداث آزادراه همت-کرج انجام شده است.  

معاون وزیر راه و شهرسازی اشتغالزایی مستقیم ۳ هزار نفر و غیر مستقیم هزار نفر، کاهش سالانه ۲۹۳ میلیارد ریال در استهلاک خودرو، ۱۱۷ میلیارد ریال در تصادفات، ۳۷۴ میلیارد ریال در مصرف سوخت، ۳۲۹ میلیارد ریال در زمان سفر و ۲۶ میلیارد در کاهش آلاینده ها را از جمله مزایای بهره برداری از این پروژه عنوان کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین