|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
به این ترتیب آمریکا ۵ سهمیه از ۶ سهمیه کامل المپیک در کشتی آزاد را بدست اورد و برای تنها سهمیه باقیمانده در وزن ۶۵ کیلوگرم باید نماینده خود را به رقابت های جهانی گزینشی المپیک که زمان آن بدلیل شیوع کرونا قطعی نیست، اعزام کند.
آزاد و فرنگی کاران آمریکا به ترتیب با کسب ۳ و ۴ سهمیه المپیک در رقابت های گزینشی پان آمریکن و با احتساب ۲ سهمیه کشتی آزاد و یک سهمیه کشتی فرنگی در رقابت های جهانی قزاقستان، در مجموع در هر دو رشته صاحب ۵ سهمیه در ۶ وزن المپیکی شدند.

به گزارش ایسنا، در حالی که مسابقات گزینشی المپیک به خاطر شیوع ویروس کرونا در قاره های آسیا، اروپا و آفریقا، اقیانوسیه، به تعویق افتاده است، اما رقابت های کشتی آزاد و فرنگی کسب سهمیه المپیک در قاره آمریکا طبق برنامه در شهر اُتاوا کانادا برگزار شد.

در پایان رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آمریکا، تیم ملی کشتی آزاد آمریکا صاحب ۳ سهمیه المپیک شد تا با احتساب کسب ۲ سهمیه در رقایت های جهانی قزاقستان، جمع سهمیه های خود در کشتی آزاد را به عدد ۵ در ۶ وزن برساند.

دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ و جدی ترین رقیب حسن یزدانی که تاکنون دو مرتبه در جام جهانی کرمانشاه و رقابت های قهرمانی جهان موفق به شکست یزدانی شده، پس از چندین ماه دوری از میادین بدلیل مصدومیت، بازگشت خوبی داشت و با شکست قاطع رقبای خود موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا کشتی دوستان بار دیگر منتظر رویارویی وی و یزدانی اینبار در المپیک باشند.


 تیلور در این رقابت ها ابتدا ۱۰ بر صفر پدرو فوئنتس از ونزوئلا را برد، سپس ۸ بر صفر کوئرالتا از کوبا را برد و ضمن راه یابی به فینال، موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

همچنین توماس گیلمان در ۵۷ و نیکولاس گویازدوفسکی در سنگین وزن با راهیابی به فینال رقابت های پان آمریکن موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

دیگر‌نماینده آمریکا در این رقابت ها زین راترفورد در وزن ۶۵ کیلوگرم بود که با شکست ۲ بر ۲ مقابل حریف آرژانتینی از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند.

آمریکا در رقابت های جهانی قزاقستان موفق به کسب ۲ سهمیه در اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم شده بود. در رقابت های جهانی قزاقستان به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک سهمیه المپیک تعلق گرفت و ایران نیز موفق به کسب ۳ سهمیه شد.

به این ترتیب آمریکا ۵ سهمیه از ۶ سهمیه کامل المپیک در کشتی آزاد را بدست اورد و برای تنها سهمیه باقیمانده در وزن ۶۵ کیلوگرم باید نماینده خود را به رقابت های جهانی گزینشی المپیک که زمان آن بدلیل شیوع کرونا قطعی نیست، اعزام کند.

اسامی کشتی گیرانی که در این مسابقات با راه یابی به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: توماس گیلمان(آمریکا) - اوسکار اوربانو(کلمبیا)

وزن ۶۵ کیلوگرم: آلخاندرو والدس توبیر(کوبا) - آگوستین دستریباس(آرژانتین)

وزن ۷۴ کیلوگرم: فرانکلین ماتوس(پورتوریکو) - گارزون کابالرو(کوبا)

وزن ۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور(آمریکا) - پول گرفو(پرو)

وزن ۹۷ کیلوگرم: رینرز سالاز پرز(کوبا) - جردن استین(کانادا)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: نیکولاس گویازدوفسکی(آمریکا)- آمارور دسی(کانادا)


به گزارش ایسنا، همچنین در پایان رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آمریکا،  فرنگی کاران آمریکا در رشته کشتی فرنگی نیز صاحب ۴ سهمیه المپیک شد و با احتساب یک سهمیه این کشور در مسابقات جهانی قزاقستان، تعداد سهمیه های کشتی فرنگی این کشور نیز به عدد ۵ رسید. فرنگی کار وزن ۷۷ کیلوگرم آمریکا در رقابت های پان آمریکن نتوانست به فینال و سهمیه المپیک برسد.
ایران در جریان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان موفق به کسب ۳ سهمیه المپیک شد و منتظر تصمیم اتحادیه جهانی برای حضور در رقابت های گزینشی قاره آسیا برای کسب ۳ سهمیه باقیمانده است.


اسامی فرنگی کاران اول و دوم این رقابت‌ها که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- لوییز سانچز (کوبا) 2- ایلدار حافظ اف (آمریکا)

67 کیلوگرم: 1- جولیان آسیویدو (کلمبیا) 2- الخاندرو سانچو (آمریکا)
77 کیلوگرم: 1- یوسوانیس پنا فلورس (کوبا) 2- خوزه وارگاس رویدا (مکزیک)
87 کیلوگرم: 1- جوزف راو (آمریکا) 2- دانیل هچاواریا (کوبا)
97 کیلوگرم: 1- گابریل روسیلو کیندلان (کوبا) تریسی هانکوک (آمریکا)
130 کیلوگرم: 1- یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی) 2- ادوارد سوقومونیان (برزیل)



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین