|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
حیدری مقدم تصریح کرد: ما باید تمام تلاشمان را کنیم که مردم به ویروس مبتلا نشوند و باید یادبگیریم تاریخ را تکرار نکنیم. اگر یاد نگیریم که در چین چگونه این ویروس را کنترل کردند و رفتار سلیقه ای داشته باشیم قطعا دچار بحران خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه تا امروز ۱۴ هزار نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شده اند، گفت : در استان همدان تا ظهر امروز۱۲۴ مورد مثبت به کروناویروس داشته‌ایم که از این تعداد ۶۵ نفربهبودی کامل یافته اند.

دکتر رشید حیدری مقدم شامگاه یکشنبه ۲۵ اسفندماه در جمع خبرنگاران، از فوت هشت نفر بیمار مبتلا به کروناویروس در استان همدان خبرداد و اظهارکرد: در حال حاضر۵۱ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با اشاره به تفکیک شهرستانی ابتلا به کروناویروس در استان همدان، تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد ۲۱ مورد، بهار ۷نفر، تویسرکان۳ نفر، ملایر۱۵نفر،رزن یک نفر، فامنین ۶نفر، کبودراهنگ ۸ نفر، همدان ۳۴ نفر و نهاوند ۱۹ نفر به کروناویروس مبتلا شده اند.

وی  با تأکید براینکه شیوع کروناویروس جنگ تمام عیاری است که باید با ابزار خود با آن جنگید، افزود: این جنگ نیاز دارد که با تدبیر و عقلانیت و هوشمندی برخورد شود هر برخورد هیجانی و احساسی می‌تواند دغدغه جدی ایجاد  کند.

حیدری مقدم تصریح کرد: ما باید تمام تلاشمان را کنیم که مردم به ویروس مبتلا نشوند و باید یادبگیریم تاریخ را تکرار نکنیم. اگر یاد نگیریم که در چین چگونه این ویروس را کنترل کردند و رفتار سلیقه ای داشته باشیم قطعا دچار بحران خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه کمپینی که در چین برای کنترل کروناویروس به کار گرفته شد کمپین"درخانه بمانیم" بود، افزود: فضای رسانه ای می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و لازم است رسانه ها نقش امید را در جامعه زنده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه تاریخ بشر پر از این فراز و فرودها بوده است، خاطرنشان کرد: قطع به یقین این بحران را مهار خواهیم کرد اما تلاش ما این است که زمان حضور این ویروس را در کشور کوتاه کنیم.

حیدری مقدم ادامه داد: در موج دوم بحران کروناویروس بیش از ۵۰ درصد آلودگی های ما بیمارستانی است به‌طوریکه کادر بیمارستانی ۵۰ درصد آلودگی‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید براینکه تمامی امکانات استان برای این موضوع بسیج شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ تخت فعال در استان همدان مهیاست که اگر وارد بحران شدیم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: ۱۵ هزار نیروی بسیج آموزش داده‌ایم و ۸۰۰۰ تخت قرنطینه مازاد بر تختهای فعال و۲۳ مرکز ۱۶ ساعته در کل استان بیماران را مدیریت می کنند.

حیدری مقدم با بیان اینکه در استان همدان خط مقدم مبارزه با کروناویروس به خانه بهداشت ها انتقال داده شده است، یادآور شد: این موضوع باعث شده ۹۰ درصد ورودی بیمارستانها کاهش یابد و کیفیت مدیریت بالا برود.

وی تأکید کرد: از ۶۰۰ بیمار کرونایی استان همدان هشت مورد فوت کردند که همگی به جز یک مادر باردار بالای ۷۰ سال سن داشتند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین