|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۹۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
سازمان بهداشت غذای اروپا از نزدیک در مورد وضعیت شیوع بیماری کروناویروس (COVID-19) که تعداد زیادی از کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است ، نظارت می کند. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی اینکه مواد غذایی عامل انتقال ویروس هستند وجود ندارد.

 دانشمند ارشد این سازمان، مارتا هوگاس، اظهار داشت: "تجربه های شیوع بیماری های قبلی ازویروس هایی شبیه با کرونا ، مانند سندروم سارس و مرس ، نشان می دهد که انتقال هیچکدام از آنها از طریق مصرف مواد غذایی انجام نشده است. در حال حاضر نیز ، هیچ مدرکی مبنی بر انتقال کرونا ویروس از طریق مواد غذایی وجود ندارد. "

 مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای اروپایی گفته است که در حالی که حیوانات در چین منبع احتمالی عفونت اولیه بودند ، درحاال حاضر ویروس از فردی به فرد دیگر گسترش می یابد. (به طور عمده قطرات ناشی از سرفه یا عطسه عامل انتقال هستند )

کرونا

 دانشمندان و مقامات در سراسر جهان بر شیوع ویروس نظارت می کنند و هیچ گزارشی از انتقال از طریق مواد غذایی گزارش نشده است. در رابطه با ایمنی مواد غذایی ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه های احتیاطی از جمله توصیه های پیروی از اقدامات بهداشتی خوب در حین کار و تهیه مواد غذایی مانند شستن دست ها ، پختن گوشت به طور کامل و جلوگیری از آلودگی متقابل بین غذاهای پخته و پخته نشده را صادر کرده است.

منبع : سازمان بهداشت غذای اروپا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین