|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
فارغ از ماجراهای مرتضی پاشایی، این روزها وزارت علوم همچنان بی‌وزیر است و بخشی از مجلس هم روی خوشی به وزرای پیشنهادی روحانی برای این وزارتخانه نشان نمی‌دهد.
وداع مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشورمان با زندگی، به یک‌باره با واکنش خودجوش مردم مواجه شد به‌طوری که روز گذشته مراسم تشییع او جمعیت زیادی را در خیابان‌های اطراف تالار وحدت تهران گرد آورده بود. با این حال سیاستمداران نیز از این واقعه متاثر شدند و پیام‌های تسلیت خود را به جامعه رساندند. علی جنتی وزیر فرهنگ، فضای مجازی را برای این کار برگزید و روز گذشته در صفحه فیس‌بوکش نوشت:  « درگذشت جانگداز هنرمند محبوب ملت ايران مرتضى پاشايى را به همه فرهيختگان، هنرمندان و علاقه‌مندان آن فقيد سعيد به‌ويژه خانواده معزز وى تسليت مي‌گويم و از خداوند متعال براى آن مرحوم مغفور علو درجات و براى همه بازماندگان صبر جميل آرزومندم. يادش گرامى باد.»  البته این نوشته وزیر، واکنش‌های زیادی را داشت. برخی از کاربران خبر درگذشت مجيد بهرامي هنرپيشه سينما در ٣٧سالگي بر اثر سرطان را هم یادآوری کرده بودند و عده‌ای هم بستری شدن نجف دریابندری را مطرح کردند.

فارغ از ماجراهای مرتضی پاشایی، این روزها وزارت علوم همچنان بی‌وزیر است و بخشی از مجلس هم روی خوشی به وزرای پیشنهادی روحانی برای این وزارتخانه نشان نمی‌دهد. روز گذشته سایت جهان‌نیوز وابسته به علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مطلبی به صورت رسمی خواسته بود که دولت وزیر مورد نظر را با هماهنگی مجلس انتخاب کند. در این مطلب آمده است:  «اصرار بیهوده دولت برای هماهنگ نکردن وزیر پیشنهادی با مجلس و نادیده گرفتن خطوط قرمز نمایندگان ملت، موضع دولت را تقویت نمی‌کند.»

این درحالی است که روز گذشته سایت خبرآنلاین نزدیک به علی لاریجانی رئیس مجلس، در مطلبی با عنوان «وزارت علوم قربانی چیست؟» گفته است:  به نظر مي‌رسد که در جريان انتخاب وزير علوم مجلس و به‌خصوص افرادي که سردمدار استيضاح فرجي‌دانا بودند درحال لجبازي با دولت هستند و اين مسأله کاملا سياسي است. در اين صورت برنده نهايي چه دانش‌آشتياني راي بياورد و چه راي نياورد دولت است. خبرآنلاین در بخش دیگری از این مطلب به مسأله‌ای اشاره می‌کند که نمي‌توان به اين خاطر که کسی معاون وزیر علوم دولت اصلاحات بوده برچسبي به کسي زد. مصطفي معين نیز در دوره‌اي وزير علوم جمهوري اسلامي بوده است.

منبع: شهروند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین