کد خبر: ۲۹۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
این نماینده تهران افزود: از این منابع می‌توان برای حمایت‌های مالی کادر درمانی که در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند استفاده کرد، مثلا در شب عید به آن‌ها پاداش یا عیدی مضاعف داده شود.
یک عضو مجمع نمایندگان تهران از مجوز ستاد مبارزه با کرونا در تهران به فرمانداری‌های استان تهران برای اختصاص منابع حاصل از ارزش افزوده برای تجهیز بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: این ستاد به دستگاه‌های دولتی در تهران مجوز داده که در صورت تشخیص از ظرفیت دورکاری جهت کاهش تردد استفاده کنند.

محسن علیجانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در این جلسه بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها و استفاده از تمامی دستگاه‌ها تأکید شد. اینکه از ظرفیت نیروی انتظامی، قوه قضاییه و دادستانی استفاده شود و فرمانداری‌ها هم فعال‌تر شوند. به همین دلیل پیشنهاد شد که در استان تهران کار با محوریت فرمانداری‌ها جلو رود.

وی ادامه داد: در این جلسه این موضوع با حضور نماینده دیوان محاسبات، استانداری‌ها و دادستان تصویب شد که فرمانداری‌ها از منابع حاصل از ارزش افزوده برای تجهیز بیمارستان‌ها و رفع مشکل آن‌ها استفاده کنند و این منابع در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد. به عبارت دقیق‌تر در حساب فرمانداری‌ها مبالغی پول از محل درآمدهای ارزش افزوده وجود دارد. به فرمانداری‌های استان تهران مجوز داده شد که برای رفع کمبود بیمارستان‌ها این منابع را در اختیار آن‌ها قرار داده تا اقلام مصرفی را خریداری کرده یا اینکه برای افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی استفاده کنند.

این نماینده تهران افزود: از این منابع می‌توان برای حمایت‌های مالی کادر درمانی که در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند استفاده کرد، مثلا در شب عید به آن‌ها پاداش یا عیدی مضاعف داده شود.

علیجانی همچنین گفت:‌ در این جلسه پیشنهاد شد که دستگاه‌ها در صورت تشخیص از ظرفیت دورکاری استفاده کنند تا شاهد کاهش تردد در سطح شهر باشیم چون با کاهش تردد مشکل حل می‌شود اما اگر همچنان روند صعودی تردد را در استان‌های درگیری مثل تهران، مازندران، گیلان و قم شاهد باشیم همچنان قرنطینه موضوعیت دارد. لذا در وهله اول باید با آگاهی به مردم آن‌ها را از تردد در موارد غیرضروری در سطح شهر برحذر داشت.

علیجانی با بیان اینکه Lدر این جلسه بر استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های بخش خصوصی هم تأکید شد»، گفت:‌ هنوز بیمارستان‌های بخش خصوصی درگیر کرونا نشده‌اند. می‌توان بیماران غیرکرونایی را از بیمارستان‌های دولتی به خصوصی منتقل کرد و با آن‌ها تفاهم و قراردادی را امضا کرد تا بتوان از ظرفیت‌های بیشتر بیمارستان‌های دولتی برای درمان بیماران کرونایی استفاده کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین