|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۹۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
اظهارات وی حاکی از آن است که اسپیس ایکس در تلاش است تا به هدف خود برسد و نخستین شرکت آمریکایی باشد که فضانوردان ناسا را به فضا می‌فرستد.
شرکت فضایی "اسپیس ایکس" قصد دارد تا حدود دو ماه دیگر دو فضانورد ناسا را به فضا بفرستد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی.ان.بی.سی، "گوین شاتول"(Gwynne Shotwell) رئیس و مدیرعامل اجرایی شرکت حمل و نقل فضایی آمریکایی "اسپیس ایکس" روز گذشته اعلام کرد این شرکت قصد دارد تا ماه مه سال جاری دو فضانورد ناسا را در نخستین پرواز سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. وی طی "کنفرانس ستلایت ۲۰۲۰ "(Satellite ۲۰۲۰) در واشنگتن دی.سی پس از اعلام این خبر خاطرنشان کرد مدت زمان این ماموریت هنوز مشخص نیست.

اظهارات وی حاکی از آن است که اسپیس ایکس در تلاش است تا به هدف خود برسد و نخستین  شرکت آمریکایی باشد که فضانوردان ناسا را به فضا می‌فرستد.

"ایلان ماسک"(Elon Musk) مدیرعامل اسپیس ایکس در ماه ژانویه گفته بود، اولین مأموریت سرنشین دار این شرکت با عنوان "دمو-۲"(Demo-۲) احتمالاً در سه ماهه دوم سال، بین آوریل و ژوئن انجام خواهد شد.

وی در آن زمان اظهار کرده بود، حال که آخرین آزمایش مهم کپسول "دراگون" با موفقیت انجام شده، پرتاب سرنشین‌دار این کپسول در سه ماهه دوم سال جاری انجام خواهد شد.

در حال حاضر یکی از چالش‌های آمریکا و ناسا کمبود ناوگان برای پروازهای فضایی از سال ۲۰۱۱ میلادی است. زیرا تا آن زمان پروازهای مداری با استفاده از شاتل فضایی انجام می‌شد که در سال ۲۰۱۰ میلادی بازنشسته شد. از آن زمان تاکنون فضانوردان ناسا از طریق فضاپیمای روسی "سایوز"(Soyuz) و موشک‌های این کشور به سمت "ایستگاه فضایی بین‌المللی" می‌روند.

در این راستا ناسا به شرکت‌های خصوصی فضایی آمریکایی همچون "اسپیس ایکس" تکیه کرده که این موقعیت را به نفع آمریکایی‌ها تغییر دهند. به طور ویژه کپسول "دراگون" شرکت "اسپیس ایکس" و "استارلاینر" شرکت "بوئینگ" که به اعزام انسان به سمت "ایستگاه فضایی بین‌المللی" خواهند پرداخت. در سال ۲۰۱۴ میلادی این دو شرکت موفق شدند بودجه‌ای را برای انجام این ماموریت و تکمیل فضاپیماهای خود دریافت کنند.

"ایلان ماسک" و "جیم برایدنستاین" رئیس ناسا گفته‌اند: این ماموریت سرنشین‌دار که "دمو-۲"(Demo-۲) نام دارد، زمانی‌ که انجام شود، لحظه‌ای به یادماندنی را برای پروازهای فضایی و آمریکا رقم خواهد زد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین