|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۹۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
قرنطینه کامل ایتالیا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیلی تمام ورزش های این کشور را به همراه آورد و سری آ هم حداقل تا سوم آوریل برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم بدترین روزهای خود را در حال سپری کردن است. ویروس کرونا این کشور را نابود کرده است. دیروز  (دوشنبه) تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ به ۹۱۷۲ نفر ( ۱۸۹۷ نفر بیشتر تر از یکشنبه) و تعداد جانباختگان به ۴۶۳ نفر رسید. این شرایط غیرمنتظره دولت ایتالیا را مجبور کرد تمام کشور را قرنطینه کند. جوزپه کونته، نخست وزیر وضعیت قرمز را اعلام کرد و هرگونه تردد غیر ضروری را ممنوع دانست. بر این اساس هر کسی باید در شهر خود بماند.  

مدارس و دانشگاه های ایتالیا همچون سینما، تئاتر و سالن های ورزشی تا سوم آوریل تعطیل خواهند بود. این شرایط ورزش ایتالیا را نیز متوقف کرد چون امنیت ورزشکاران و تمام افراد پیرامونشان غیرممکن خواهد بود به عنوان مثال پیش از دیدار یکشنبه یوونتوس و اینتر صدها تیفوسی منتظر خروج نراتزوری ها از هتلشان بودند. این کار بر خلاف قوانین ذکر شده دولت ایتالیا بود چون مردم باید حداقل فاصله یک متر را بین هم رعایت کنند.

عصر دیروز (دوشنبه) تمام روسای فدراسیون های ورزشی این کشور با رییس کمیته ملی المپیک جلسه داشتند که در نهایت تصمیم گرفته شد تمام رقابت های ورزشی حداقل تا سوم آوریل متوقف شود. کمیته خواستار دستور دولت شد که کونته بامداد امروز (سه شنبه) این موضوع را تایید و اعلام کرد باید همه رقابت های ورزشی و حتی فوتبال متوقف شوند.

پیش از این تصمیم بازیکنان رشته های مختلف احساس امنیت نمی کردند و اتفاق های قابل توجهی در این رابطه رخ داد. اینتر از انجام بازی مقابل رن در لیگ جوانان سرباز زد که منجر به شکستشان خواهد شد و دو بازیکن کاسنزا از سفر به ورونا امتناع کردند. همچنین تیم بسکتبال ساساری برابر سن پابلو بورگوس بازی نکرد چون این دیدار قرار نبود پشت درهای بسته برگزار شود.‌

 تیم های حرفه ای ایتالیایی همچنان می توانند به آماده سازی خود برای رقابت در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان ادامه دهند و بازی هایشان در این دو هفته لغو نخواهد شد. با این حال ممکن است پس از این تاریخ یوفا تصمیماتی را اتخاذ کند. ممکن است یورو ۲۰۲۰ را به تعویق بیندازد چون بدون پایان یافتن فصل، برگزاری این رقابت ها غیرممکن است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین