کد خبر: ۲۹۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس آرایشگران زنانه موظف هستند بیعانه دریافتی از مشتریان برای اقدامات شب عید را به‌طور کامل برگردانند در غیر این صورت مشتری می‌تواند شکایت کند.

مریم مرادیان‌ها، رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: حدود ۷۰۰ آرایشگاه زنانه دارای جواز در قزوین در حال فعالیت هستند، از ماه گذشته نکات بهداشتی به کلیه آرایشگران زنانه اعلام‌شده است، آرایشگر به‌عنوان مدیر سالن می‌تواند به اختیار خودش سالن را باز کند یا سالن را ببندد.

وی افزود: تاکنون از استانداری یا اتاق اصناف دستوری مبنی بر تعطیلی آرایشگاه‌ها زنانه برای ما ارسال نشده است و ما نمی‌توانیم به دستور خودمان از ادامه کار آرایشگرها جلوگیری کنیم، در حال حاضر آرایشگاه‌ها با رعایت نکات بهداشتی، گندزدایی و ضدعفونی تجهیزات و وسایل برای جلوگیری از آلوده شدن محیط و در پی آن افراد، به کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه استان قزوین اظهار کرد: به همه آرایشگران پیامک نکات بهداشتی ارسال کردیم، هر آرایشگاه باید دستکش و ماسک مخصوص مشتری را روی پیشخوان قرار دهد و آرایشگر نیز باید از ماسک و دستکش استفاده کند.

وی اظهار کرد: پیش‌ازاین افراد به‌صورت گروهی وارد آرایشگاه می‌شدند اما باید در زمان ورود مشتری یک نفر نهایتاً دو نفر در آرایشگاه حضور داشته باشند و از هرگونه تجمعی خودداری شود، یک هفته است که هر فردی تماس می‌گیرد می‌گویم بهتر است تعطیل کنید اما به دلیل اینکه بخشنامه ندارم نمی‌توانم با تحکم بگویم.

مرادیان‌ها بیان کرد: برخی از آرایشگاه‌ها که پیش‌ازاین نوبت‌ها را رزرو کردند و مبلغی به‌عنوان بیعانه دریافت کردند موظف هستند این را برگردانند، برخی از آرایشگرها بیعانه دریافتی را خرج کردند بنابراین باید مشتری و آرایشگر به تفاهم برسند که چه زمانی پول را پس بدهد.

وی افزود: افراد می‌توانند نوبت خود را به زمانی که شرایط مساعد است انتقال دهند، اگر آرایشگری در این موارد با مشتری همراهی نکرد مشتری می‌تواند برای شکایت به اتحادیه مراجعه کند.

آرایشگاه‌های مردانه با رعایت نکات بهداشتی فعال هستند

سید روح‌الله حسینی رئیس اتحادیه صنف پیرایش و آرایشگران مردانه قزوین نیز در گفت‌وگو با ایسنا قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ آرایشگاه مردانه در سطح شهرستان قزوین فعال هستند و با توجه به اقدامات بهداشتی صورت گرفته در خصوص شیوع کرونا در آرایشگاه‌های مردانه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از کرونا جلوگیری از تجمع است به آرایشگرهای مردانه تأکید کردیم که نوبت‌ها را هر یک ساعت بدهند و به‌هیچ‌وجه تجمع در آرایشگاه صورت نگیرد، همه آرایشگران نیز این امر را رعایت می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف پیرایش و آرایشگران مردانه قزوین بیان کرد: برای رعایت نکات بهداشتی محصولات ضدعفونی‌کننده و اسپری ضد کرونا برای آرایشگرهای مردانه توسط اتحادیه تهیه و با نرخ دولتی در بین آن‌ها توزیع‌شده است؛ سعی شده که تمام نکات بهداشتی و ضدعفونی را در سطح آرایشگاه‌ها رعایت کنیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که در آرایشگاه‌های مردانه لحاظ شده ممنوع بودن اصلاح صورت است و آرایشگرها فقط باید کوتاهی مو را انجام دهند و وسایل را باید کاملاً استریلیزه کنند، همچنین صندلی‌ها و دستگیره‌های در را باید ضدعفونی کنند، ماسک و دستکش باید توسط مشتری و آرایشگرها استفاده شود.

حسینی اظهار کرد: اغلب آرایشگران دستگاه ضدعفونی‌کننده دارند و توصیه کردیم ابزارآلات را ضدعفونی کنند، در حال حاضر نیز هیچ دستور و بخشنامه‌ای مبنی بر تعطیلی آرایشگاه‌ها دریافت نکردیم.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین