|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۹۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
اعضای کنگره آمریکا به طور غیر رسمی از طرح‌های پنتاگون برای تامین ۱۲۵ میلیون دلار در قالب برنامه کمک‌رسانی جدید نظامی به اوکراین مطلع شدند که شامل قایق‌های گشت‌زنی مسلح هم می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، روسا و اعضای عالی‌رتبه رد کمیته‌های مرتبط کنگره این امکان را دارند که این بسته کمک‌رسان را پیش از آنکه کنگره رسما در جریان آن قرار بگیرد، مورد بررسی قرار دهند.

این نخستین بخش از ۲۵۰ میلیون دلار "کمک امنیتی به اوکراین" است که کنگره تخصیص داده بود. این بسته کمکی جدید شامل رادارهای ضد آتشبار و قایق‌های گشت‌زنی مسلح مدل مارک VI می‌شود و مورد دوم با توجه به تنش‌های اوکراین با روسیه در دریای سیاه و دریای آزوف اهمیت زیادی دارد.

برنامه "ابتکار امنیتی اوکراین" پس از آن در کانون توجه قرار گرفت که دولت اوکراین کمک به این کشور را پس از اطلاع دادن به کنگره متوقف کرد؛ اقدامی که منجر به استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا شد.

براساس مفاد استیضاح، دولت ترامپ در تلاش برای وادار ساختن کی‌یف برای تحقیق از یک شرکت انرژی مرتبط به خانواده جو بایدن، کمک امنیتی پیشین به اوکراین را بلوکه کرده بود. این موضوع کانون محاکمه استیضاح بود اما ترامپ در نهایت در سنا تبرئه شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین