|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۹۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲
تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال شیوع ویروس کرونا از واهمه نایاب شدن و کمبود مواد مصرفی اعم از خوراکی و بهداشتی به فروشگاه‌های بزرگ در این کشورها هجوم آورده‌اند.
فرانسه اعلام کرد که آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۴۲۳ نفر رسید و سه نفر دیگر براثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسه روز پنجشنبه در جدیدترین آمار خود در ارتباط با ویروس کرونا اعلام کرد که در روز گذشته ۱۳۸ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۳ تن بر اثر آن جان باختند.

بر این اساس، شمار کل مبتلایان به بیماری کرونا در فرانسه به ۴۲۳ نفر رسید که ۲۳ تن از آنان در وضعیت وخیم قرار دارند. همچنین شمار قربانیان در این کشور نیز به ۷ تن رسید.

همزمان، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در پیامی ویدئویی که در تارنمای رسمی کاخ الیزه منتشر شد، گفت که به نظر می‌رسد تبدیل شیوع ویروس کرونا به یک همه‌گیری در فرانسه «اجتناب‌ناپذیر» است.

شبکه رادیویی اورپ ۱ روز چهارشنبه گزارش کرد که در پیرامون رییس جمهوری فرانسه برای کاهش خطرات آلودگی به ویروس کرونا، «پروتکل مراقبت» در نظر گرفته و  برنامه «تداوم فعالیت‌ها» در زمان بروز بحران برای وزارتخانه‌ها تهیه شده است.

یکی از نزدیکان امانوئل مکرون گفته که ممکن است یک وزیر یا نماینده مجلس بیمار شود، لذا همه چیز را باید پیش‌بینی کرد.

روزنامه «لو پاریزین» از تشکیل نشست ویژه شورای دفاع فرانسه در صبح روز چهارشنبه با حضور مکرون خبر داد.

به دنبال شیوع کرونا در جهان و میزان مبتلایان به این ویروس که نگرانی‌های وسیعی در بین مردم جهان ویژه اروپا و آمریکا ایجاد کرده و منجر به هجوم آنها به فروشگاه‌ها برای تهیه مواد بهداشتی، ضد عفونی کننده، ماسک و همچنین مواد غذایی شده، ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست در این کشور کمیاب شده است؛ به گونه‌ای که هر کدام به قیمت ۳۰یورو به فروش می‌رسد.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال شیوع ویروس کرونا از واهمه نایاب شدن و کمبود مواد مصرفی اعم از خوراکی و بهداشتی به فروشگاه‌های بزرگ در این کشورها هجوم آورده‌اند.

مقامات بهداشت فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کردند که تعداد دو هزار ماسک جراحی در بیمارستانی در شهر مارسی مورد سرقت قرار گرفته است. ماسک‌های دزیده شده برای بخشی از بیمارستان بودند که تنها کارکنان و بیمارانی جراحی شده به آنان دسترسی داشتند.  
مکرون هم همان شب اعلام کرد که دولت تمام انبار و تولید ماسک‌های بهداشتی را بدنبال انتشار ویروس کرونا مصادره کرده است.

افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و جان‌باختگان ناشی از ابتلا به این ویروس در فرانسه، سبب شده این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین