|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
روز دوشنبه همچنین سناتور دموکرات جک رید که دموکرات ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا است در بیانیه‌ای گفت: مک کاسکر تبدیل به تلفات جدید تلاش‌های دولت ترامپ برای تسویه خدمت‌گذاران عمومی که کشورشان را به وفاداری به رئیس جمهور ترجیح دادند، شده است.
کاخ سفید رسما نامزدی رئیس بودجه پنتاگون را بعد از آنکه وی عملکرد دونالد ترامپ در قضیه گرو نگه داشتن کمک ‌های نظامی آمریکا به اوکراین را زیر سوال برد، پس گرفته و لغو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، دو دستیار مجلس سنای آمریکا به این پایگاه تأیید کردند نامزدی خانم الن مک کاسکر برای انتصاب به عنوان حسابرس پنتاگون لغو شده است.

پیش‌تر رسانه پلتیکو نیز نخستین بار گزارش مربوط به لغو این نامزدی را منتشر کرده بود. کاخ سفید نیز دوشنبه شب با صدور یک اعلامیه پس گرفتن نامزدی مک کاسکر را تأیید کرد. این در حالی است که پنتاگون به درخواست برای اظهار نظر درباره این تحول پاسخ نداد.

مک کاسکر از تابستان گذشته حسابرس موقت پنتاگون بود اما ماه نوامبر به صورت رسمی به عنوان نامزد حسابرس پنتاگون معرفی شد. با این حال سمت وی به عنوان حسابرس موقت پنتاگون سبب شد که او در قضیه تصمیم دونالد ترامپ برای گرو نگه داشتن ۲۵۰ میلیون دلار کمک نظامی آمریکا به اوکراین درگیر شود؛ تصمیمی که منجر به راه افتادن فرایند استیضاح ترامپ شد.

مک کاسکر براساس یکسری ایمیل‌های منتشر شده از سوی پایگاه جاست سکیوریتی که بر مبنای درخواست مربوط به قانون آزادی اطلاع رسانی به دست آمده‌اند نسبت به مشروع بودن این اقدام ترامپ در خودداری از اعطای این اعتبارات به اوکراین اظهار نگرانی کرده بود. براساس این ایمیل‌ها او در یک مقطع با مایکل دافی مقام ارشد دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید اختلاف پیدا کرده بود.

دافی یک بار به مک کاسکر گفته بود این تقصیر پنتاگون خواهد بود نه کاخ سفید اگر این اعتبارات تا زمان ضرب‌الاجل مربوط به حکم قانونی صرف نشود، مک کاسکر در پاسخ به او گفته بود: جدی می‌گویید من زبانم بند آمده است.

کمی بعد از آن دفتر حسابداری دولت آمریکا نیز بعدا تعیین کرد که خودداری از اعطای این کمک‌ها ناقض قانون بوده است. ماه گذشته میلادی مجلس سنای آمریکا دونالد ترامپ را از اتهاماتش در قضیه استیضاح یعنی سوءاستفاده از قدرت و ممانعت از فعالیت کنگره تبرئه کرد.

نیویورک پست ماه گذشته میلادی گزارش داده بود نامزد کردن مک کاسکر به دلیل مناقشه اوکراین به مشکل برخورده است. در آن زمان جیم این هوف، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا این گزارش را تکذیب کرد و گفت کاخ سفید و پنتاگون هیچ تغییری در نامزدی وی را اعلام نکرده‌اند.

روز دوشنبه همچنین سناتور دموکرات جک رید که دموکرات ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا است در بیانیه‌ای گفت: مک کاسکر تبدیل به تلفات جدید تلاش‌های دولت ترامپ برای تسویه خدمت‌گذاران عمومی که کشورشان را به وفاداری به رئیس جمهور ترجیح دادند، شده است.

او خاطر نشان کرد: پایان دادن به نامزدی وی آسیب جانبی رئیس جمهوری است که به شکلی کینه جویانه اقدام به تسویه مقام‌های حرفه‌ای کارکشته امنیت ملی به دلیل گرفتار شدن در تحقیقات مربوط به استیضاح کرد.

مک کاسکر نیز یک کارمند غیرنظامی با سابقه چندین دهه تجربه در وزارت دفاع است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین