|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
این در حالی است که موضوع انتقال بیماری کویید ۱۹ از حیوانات همدم به انسان اساس علمی دقیقی ندارد؛ گفتنی است حیوانی که به طور کامل در خانه زندگی می‌شود و با محیط بیرون ارتباطی ندارد، احتمال آلودگی ندارد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: تاکنون شواهدی دال بر آلودگی یا پخش ویروس از طریق حیوانات همدم یا حیواناتی مانند سگ و گربه آلوده وجود نداشته است.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که ممکن است موجب بیماری در حیوان یا انسان شوند؛ این در حالی است که موضوع انتقال بیماری کویید ۱۹ از حیوانات همدم به انسان اساس علمی دقیقی ندارد؛ گفتنی است حیوانی که به طور کامل در خانه زندگی می‌شود و با محیط بیرون ارتباطی ندارد، احتمال آلودگی ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌ گزارشی در جهان در رابطه با انتقال ویروس کرونا از حیوانات خانگی و امتداد آن به انسان به دست ما نرسیده است‌، افزود: افرادی که دارای حیوان خانگی هستند نگران ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا کویید ۱۹ نباشند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در خصوص تاثیر آنتی‌بیوتیک‌ها در پیشگیری و درمان کویید ۱۹، تصریح کرد: آنتی‌بیوتیک‌ها علیه ویروس‌ها عمل نکرده و فقط روی عفونت‌های باکتریایی موثرند. عامل ایجادکننده کویید ۱۹ نوعی ویروس است، لذا از آنتی‌بیوتیک‌ها نباید به‌عنوان وسیله پیشگیری و درمانی استفاده شده و صرفا بایستی تحت نظر پزشک جهت درمان عفونت‌های باکتریایی مصرف شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین