|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: استرس و فکر کردن به این مسئله که ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شویم، بر سیستم ایمنی فرد اثر منفی می‌گذارد و او را مستعد بیماری و آسیب می‌کند.

زهره امیرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افراد برای پیشگیری از بیماری کرونا افراد باید آب و مایعات فراوان مصرف کنند، چراکه اگر دهان فرد خشک باشد ویروس وارد نای شده و سیستم تنفسی او را درگیر می‌کند.

وی افزود: اگر فرد در طول شبانه‌روز به اندازه کافی مایعات بنوشد، در صورت ابتلا، ویروس وارد معده شده و با آنزیم‌های معده نابود می‌شود.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین c  در این ایام، تصریح کرد: میوه‌ها و سبزیجات سرشار از این نوع ویتامین هستند که باید به مقدار کافی در برنامه غذایی فرد گنجانده شوند.

امیرپور بر مصرف سبزیجاتی چون اسفناج و جعفری تاکید کرد و ادامه داد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن، لازم است افراد پروتئین‌ها را به اندازه کافی در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه طب سنتی استفاده از زنجبیل، دارچین و هل را برای پیشگیری از این بیماری توصیه می‌کند، افزود: سیر و پیاز اثر ضد ویروسی دارد و باید بیشتر استفاده شود.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: در این روزها افراد باید اصول بهداشت فردی را در مورد مصرف و یا پختن و سرو غذا رعایت کنند تا دچار بیماری نشوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین