|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۲۹۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
اگرچه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دنیا، گروه‌های مقابله با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت برای مقابله با ورود مسافران مشکوک به این ویروس در فرودگاه‌ بین‌المللی ایران مستقر شده‌اند، اما همچنان نگرانی هایی از این بابت در بین مردم وجود دارد با این وجود مسئولان فرودگاه اصفهان همواره از اجرای اقدامات بهداشتی و ضدعفونی برای مقابله با این ویروس به مردم و به خصوص مسافران اطمینان می دهند.

البته براساس تصمیم گیری ستاد بحران کرونا در استان، محوریت پیشگیری و کنترل کرونا در اصفهان و پاسخگویی در مورد تمام مسائل این بیماری به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واگذار شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این خصوص به ایسنا، گفت: اقدامات پیشگیری از جمله بررسی مسافران به لحاظ ابتلا به بیماری و اقدامات ضدعفونی فرودگاه‌ها از یک ماه پیش همزمان با شیوع سراسری این بیماری در جهان، در اصفهان نیز در حال انجام است که طی چند روز گذشته این فعالیت‌ها با حساسیت بیشتر دنبال می شود.

آرش نجیمی تصریح کرد: مراقبت‌های لازم در فرودگاه اصفهان با استقرار کارشناسان پایگاه مراقبت بهداشتی مراکز بهداشت از مسافران بازگشتی از چین و سایر کشورها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ضد عفونی با مواد معمول انجام می‌شود، تاکید کرد: ویروس به مواد معمول ضدعفونی کاملا حساس است و به راحتی از بین می‌رود. تمام مواد پایه الکل و مواد نظافتی معمولی می توانند ویروس را از بین ببرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص وضعیت مواد ضدعفونی در استان اصفهان گفت: مشکلی در تامین مواد ضدعفونی وجود ندارد و اقدامات مربوط به ضدعفونی در سطح استان در حال انجام است.

وی از مردم خواست به شایعات توجه نکرده و مطمئن باشند، اطلاعات در مورد کرونا با شفافیت به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش از ظهر امروز ۲ مورد ابتلای به بیماری کرونا در اصفهان تایید شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین