|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
رییس کمیته ملی المپیک بر حمایت همه جانبه از ورزش اول ایران برای کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ توکیوتاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سیدرضا صالحی امیری در مراسم بازگشایی و نامگذاری خانه کشتی شهید ابراهیم هادی اظهار کرد: امروز روز بسیار زیبایی در تاریخ ورزش ایران است. کشتی به مثابه نگینی درخشان در ورزش قهرمانی این سرزمین می درخشد و اگر در جهان ورزش احساس غرور میکنیم باید آنرا از کشتی بدانیم.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: روح پهلوانی در اینحا دمیده شده  و زمانی پهلوانان و قهرمانان بزرگی در اینجا بودند که همگی باعث افتخار هستند. اتفاق مهم دیگر این است که این سالن از امروز به نام شهید شد و همه موظف به حفظ حرمت شهیدان هستیم. اگر نام یک شهید را گذاشتید باید مرام شهید را هم دنبال کنید. از امروز در کلام و قضاوت و رفتارمان دقت کنیم چرا که از امروز به غیر از خانه کشتی، مکانی مقدس شده است.

وی خاطرنشان کرد: این ملت به ریشه های خودش افتخار میکند. کشتی در این سرزمین هم ریشه دارد. به همین دلیل نگاه ما به کشتی فراتر از ورزش قهرمانی است و بستری برای رسیدن به ورزش قهرمانی است.کشتی کانون تربیت نسل جوانی است که همگرایی و فضیلت و اخلاق را تربیت میکند. مدال‌ها به کشتی هویت نداد بلکه اخلاق و پهلوانی بود که به کشتی هویت داد.

صالحی امیری افزود: کشتی یک تبار و یک تاریخ دارد. کشتی با همه رشته های ما متفاوت است. برخی رشته ها وارداتی است و برخی فقط برای قهرمانی است اما کشتی هویت ساز است. یعنی بنیانهای ارزشی دارد که جامعه را به هم نزدیک می‌کند.  ما موظفیم کشتی را به عنوان نماد ورزش ایران حمایت کنیم. در حد توان وزارت و کمیته هر آنچه بتوانیم برای کشتی انجام میدهیم. الان که در مسیر المپیک هستیم و همه امکانات را برای موفقیت در توکیو بکار خواهیم گرفت و امیدوارم به حرمت این شهید کام ملت ایران در المپیک شیرین شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین