|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۹۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۶۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

وی بیان کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد فردی ۶۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیر قانونی آن را با سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

سردار ملکی ادامه داد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه در خصوص این پرونده متهم ۵۱ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین تصرف شده ۱۲ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خوارن بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین