|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۹۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
این سامانه بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، کاهش دماهای روزانه، وزش باد خیلی شدید و احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای(به طور متوسط ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت) را به‌دنبال دارد.
مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی قوی به جو استان در هفته جاری خبر داد.

بهروز مرادپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از غروب دوشنبه سامانه بارشی قوی به جو استان وارد می‌شود و تا بعداز ظهر چهارشنبه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این سامانه بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، کاهش دماهای روزانه، وزش باد خیلی شدید و احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای(به طور متوسط ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت) را به‌دنبال دارد.

‌مرادپور اضافه کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، رواناب سطحی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، وقوع سیلاب، با توجه به مقدار بارش‌ها و نیز کاهش جذب و نفوذناپذیری سطح زمین احتمال وقوع سیل در برخی نقاط نیمه جنوبی استان، مه‌آلودگی و کاهش میدان دید افقی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه، آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و احتمال آسیب به تأسیسات سبک شهری و روستایی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: متوسط بارش(مایع) در سطح استان ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتر و در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیمتر تخمین زده می‌شود.

وی بیان کرد: هر گونه تغییر در نحوه فعالیت و حرکت این سامانه بارشی و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین