|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۹۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
نتانیاهو متعهد شده تا به عنوان بخشی از طرح معامله قرن رئیس جمهوری آمریکا، شهرک‌های یهودی‌نشین را در کرانه باختری و دره رود اردن به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، طرح ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در نزدیکی بیت‌المقدس شرقی را که پس از نارضایتی‌های بین‌المللی متوقف شده بود، دوباره به جریان می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهار نظرهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان رقابت انتخاباتی به منظور جلب حمایت از سوی صهیونیست‌ها به عنوان ضربه‌ای دیگر بر پیکره امیدواری‌های فلسطینی‌ها برای ایجاد یک کشور مستقل قلمداد و به شدت محکوم شد.

نتانیاهو متعهد شده تا به عنوان بخشی از طرح معامله قرن رئیس جمهوری آمریکا، شهرک‌های یهودی‌نشین را در کرانه باختری و دره رود اردن به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

مخالفان ساخت واحدهای مسکونی جدید می‌گویند، این اقدام بخش‌هایی از بیت‌المقدس شرقی را از بیت‌لحم در کرانه باختری جدا می‌کند.

ساخت ۲۶۱۰ واحد مسکونی برای یهودیان از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهری بیت‌المقدس در ۲۰۱۴ تایید شد. پس از آن بود که اسرائیل این پروژه را پس از انتقاد آمریکا و اتحادیه اروپا از آن به حالت تعلیق درآورد.

نتانیاهو در جریان بازدید از شهرک حار حوما در حومه بیت‌المقدس در یک فیلم منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی گفت:‌ امروز من ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای یهودیان را در جیوات هاماتوس تایید می‌کنم که ۱۰۰۰ واحد آن به زودی فروخته می‌شود.

وی ادامه داد، حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی قرار است برای اعراب در بیت صفافا ساخته شود. هنوز تاریخی برای آن اعلام نشده است.

نتانیاهو در یک پروژه دیگر هم اعلام کرد، ۲۲۰۰ منزل مسکونی قرار است در حار حوما ساخته شود که همانند جیوات هاماتوس در منطقه‌ای از کرانه باختری مستقر است که اسرائیل آن را پس از تصرف در جنگ ۱۹۶۷ به بیت‌المقدس الحاق کرد.

سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین پس از این اظهارات از سوی نتانیاهو گفت: اصرار نتانیاهو در ساخت این واحدهای مسکونی یک تخریب سیستماتیک راه حل "دو کشوری" و تحقق طرح ترامپ است.


شهرک‌های صهیونیست نشین


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین