|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
سلطانی‌فر در خصوص حضور ۴۲ درصدی زنان کارمند در بخش‌های مختلف دولتی تاکید کرد: با توجه به حضور ۴۲ درصدی زنان در بخش‌های دولتی کشور این روند روزبه روز در حال افزایش است و سیاست دولت بر بهره‌گیری از این ظرفیت در راستای توسعه کشور است.
 وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: تاکید بر این است که حدود ۵۰ درصد از تمامی اماکن ورزشی که ایجاد و به بهره‌برداری می‌رسد در اختیار بانوان قرار بگیرد و زنان از حقی برابر با آقایان برخوردار باشند.

مسعود سلطانی‌فر صبح امروز پنجشنبه اول اسفند با حضور در مراسم گرامیداشت هفته زن و روز مادر در دانشگاه کردستان، با اشاره به بازدید خود از ورزشگاه بزرگ ۶ هزار نفری استان اظهار کرد: بعد از سال‌ها توقف  پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری استان طی دو سال گذشته با همت و همکاری مسئولان استانی این پروژه مجددا فعال شده و تا به امروز ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و  قرار است ظرف ۱۰ روز آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی از بهره‌برداری این پروژه در سفر آینده رئیس جمهور به استان کردستان خبر داد و افزود: این پروژه در سفر آینده ریاست جمهوری به استان کردستان با حضور ریاست‌جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.

سلطانی‌فر ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده در چند سال گذشته حدود ۱۲۰ پروژه ورزشی را افتتاح و به بهره برداری رساندیم.

وی تصریح کرد: در طول چند سال گذشته در نقاط مختلف استان اعم از مناطق محروم و شهرستان‌های استان سالن‌های مختلف، استخرهای سرپوشیده، استادیوم فوتبال و  زمین چمن مصنوعی ساخته شده که قطعا ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در آینده تاثیرات مثبتی در ایجاد شادابی، نشاط و افتخار آفرینی ورزشکاران استان در میادین ملی و بین‌المللی خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: تلاش ما بر این است که در مدت باقی مانده عمر این دولت با کمک مدیران استان و همکاری‌های لازم سایر پروژه‌های باقی مانده استان را نیز تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها عنوان کرد: تاکید بر این است که حدود ۵۰ درصد از تمامی اماکن ورزشی که ایجاد و به بهره‌برداری می‌رسد در اختیار بانوان قرار بگیرد و زنان از حقی برابر با آقایان برخوردار باشند.

مسعود سلطانی‌فر با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای حضور بانوان در میادین ورزشی وجود ندارد گفت: امروزه بانوان در مسابقات سالنی و میدانی حضور و مسابقات را از نزدیک رصد می‌کنند اما متاسفانه در بعضی از دیدارهای ورزشی به دلیل اینکه ممکن است هوادارن تیم‌ها نسبت به هم از الفاظ رکیکی که مناسب شان بانوان نیست استفاده کنند، از حضور بانوان جلوگیری شود که این به دلیل ملاحظات فرهنگی است .

وی ادامه داد: امید است در آینده با فرهنگ سازی مناسب و بالا رفتن آستانه تحمل هواداران ورزشی شرایط مناسب برای حضور بانوان در میادین ورزشی فراهم شود.

وی با اشاره به آمار مدیران خانم در دستگاه‌های اجرایی دولت ادامه داد: یکی از سیاست‌گذاری‌هایی که رئیس جمهور در ابتدای دولت یازدهم انجام داد این بود که در پایان دولت دوازدهم باید به سطحی برسیم که حدود ۳۰ درصد از مدیران کشور را بانوان تشکیل دهند، که خوشبختانه بر اساس آمار و بررسی‌های دقیق از بین مدیران سطوح مختلف از مدیران استان ۲۶ درصد را بانوان تشکیل میدهند و ما تنها ۴ درصد با هدف خود فاصله داریم.

سلطانی‌فر در خصوص حضور ۴۲ درصدی زنان کارمند در بخش‌های مختلف دولتی تاکید کرد: با توجه به حضور ۴۲ درصدی زنان در بخش‌های دولتی کشور این روند روزبه روز در حال افزایش است و سیاست دولت بر بهره‌گیری از این ظرفیت در راستای توسعه کشور است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس دستور ریاست جمهوری بخشی از کارکنان دولت که از مزایای بخش فصل چهارم قانون مدیریت خدمات کشوری بهرمند نشده‌اند تا سقف ۵۰ درصد از این مزایا بهرمند شوند.

وزیر ورزش و جوانان کل کشور در پایان با اشاره به روز حماسی ۲ اسفند ماه یادآور شد: امید است مردم همانند سال‌های پیش در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنندو  انتظار می‌رود که مردم ایران با درک صحیحی از اوضاع فعلی کشور و اینکه با افزایش میزان مشترک همکاری با دولت می‌توان بهتر با تهدیدات دشمن مقابله کرد، فارغ از اینکه به چه گروهی و به چه کاندیدایی گرایش دارند انتخاب اصلحی داشته باشند و در سرنوشت کشور خود سهیم باشند و با حضور خود خط بطلانی بر افکار پلید دشمنان بکشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین