|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۹۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه تا این لحظه هنوز مورد قطعی و تایید شده کرونا در اصفهان نداشته ایم، افزود: این بیماری قدرت سرایت زیادی دارد، اما میزان کشندگی و مرگ میر بیماری در حدی که بین مردم تصور می شود نیست و مردم نباید تا این اندازه ترس و واهمه از کرونا داشته باشند.  

آرش نجیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه ای که پیش از ظهر امروز ( ۱ اسفند) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مدیریت پدافند عامل و مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در تمام بیمارستان های استان اطلاع رسانی انجام شده و در آماده باش هستیم، به طوری که مشکلی در خصوص آمادگی بیمارستان ها در سطح استان وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه تا این لحظه هنوز مورد قطعی و تایید شده کرونا در اصفهان نداشته ایم، افزود: این بیماری قدرت سرایت زیادی دارد، اما میزان کشندگی و مرگ میر بیماری در حدی که بین مردم تصور می شود نیست و مردم نباید تا این اندازه ترس و واهمه از کرونا داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: اما با این وجود نیاز است که مردم از طریق  روش های پیشگیری، بهداشت را رعایت کنند، ازجمله شستن مداوم دست ها زیرا عامل انتقال این بیماری دست است.

نجیمی خاطرنشان کرد: تا زمانی که هوا سرد است و احتمال انتقال ویروس وجود دارد، مردم از روبوسی و از دست دادن دوری کنند.

وی با بیان اینکه در صورتی که فردی احساس ناخوشی کرد و علایم  ابتلا به سرما خوردگی داشت، حتما باید به پزشک مراجعه کند، افزود: این فرد تا زمان بهبودی باید حتما در منزل استراحت کند و ما پیگیری کردیم تا به تمام سازمان ها ابلاغ شود برای مرخصی این افراد  کمتر سختگیری کنند تا فرد بهبود یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با استفاده از ماسک نیز گفت: ماسک تنها برای افرادی که بیمار هستند و یا از فرد بیمار مراقبت می کنند توصیه می شود و در رفت آمدهای معمول در جامعه استفاده از ماسک اصلا توصیه نمی شود.

نجیمی با بیان اینکه  این بیماری در مقایسه با آنفلوانزا که در آبان ماه موج اول آن اتفاق افتاد و اکنون نیز موج دوم آن در جریان است، کشنده تر نیست، افزود: اگرچه کرونا قدرت سرایت بیشتری دارد، اما قدرت مرگ و میر بر اثر کرونا از آنفلوانزا کمتر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین