|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۹۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
سفیر ایران در بلژیک صبح سه‌شنبه با مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه این کشور دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

‌‎در این دیدار دو طرف با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور، بر وجود ظرفیت‌های فراون  در حوزه‌های مختلف برای همکاری و توسعه روابط دو جانبه تاکید کردند.

غلامحسین دهقانی از بلژیک به عنوان یکی اعضای غیر دائم شورای امنیت و تسهیل‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ یاد کرد که پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های غیرقانونی این کشور، مواضع مثبتی در حمایت از برجام و چندجانبه‌گرایی اتخاذ کرده است.

وی بر ضرورت اتخاذ و حفظ موضع مستقل اروپا تاکید و ابراز امیدواری کرد که با توجه به پیشینه روابط خوب دو کشور شاهد توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف باشیم و بلژیک و سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای کاهش تاثیر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا قدم‌های موثری بردارند.

در این دیدار فرانس شونه نیز برای سفیر کشورمان آروزی موفقیت و بر ضرورت ارتقای روابط و تسهیل همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.

دهقانی پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله معاونت حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، مدیریت کل امور سیاسی بین‌المللی وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک را بر عهده داشته است.

وی همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و سفیر اکردیته نزد کشور لوکزامبورگ است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین