|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از ایران به عنوان برترین کشور خاورمیانه در دانش نوآوری خبر داد.

علی معتمدزادگان در آئین اختتامیه رویداد استارت‌آپ عصر روز گذشته دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد با بیان اینکه ایران رتبه‌های بسیار خوبی در زمینه پژوهش، خلاقیت، دانش و شاخص نوآوری در دنیا دارد، گفت: این موفقیت‌ها در حالیست که مطابق آمار، ایران رتبه‌های مناسبی در زمینه پختگی بازار، بیزینس و ساختارهای سازمانی ندارد و نیاز به ارتقای این حوزه‌ها ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۰ سال گذشته کارهای بسیار خوبی در زمینه فضای نوآوری در کشور انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون استارت‌آپ‌ها در وضعیت مطلوب و قابل قبولی قرار دارند اما ضروری است این سیستم‌ها بروز رسانی شده و مطابق فناوری‌های نوین پیش برود.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران سابقه پارک‌های علم و فناوری در ایران را ۲۵ سال دانست و بیان اینکه دانشگاه علوم کشاورزی ساری در توسعه این فضا پیشگام بود، تاکید کرد: اکنون با شکل‌گیری فضای نوآوری در داخل و خارج دانشگاه‌ها و نیز وجود استارت‌آپ‌های مختلف، کشور در مسیر توسعه قرا گرفته، هرچند که این مسیر فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است.
معتمدزادگان با اشاره به اینکه اکوسیتم نوآوری ۱۰ سالی است که در کشور اجرایی شده تصریح کرد: اکنون اگر دانشگاهی از قافله عقب مانده و بخواهد چنین فضایی را ایجاد کند نیاز به برنامه‌ریزی و هزینه زیادی دارد.

وی بیشتر اثرگذاری اکوسیستم نوآوری را در موج تحریم‌ها دانست و اظهار کرد: در فضای متلاطم اقتصادی اگر تولید داخلی به شکل کامل اجرا شود دیگر نیازی به واردات وجود نخواهد داشت، در عین حال فضای نوآوری نشان داده که بسیاری از مشکلات قابل حل بوده و این سیستم قابل اتکا است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران فرآیند توسعه را درون زا دانست و افزود: فضای کسب و کار باید در داخل دانشگاه و جامعه شکل بگیرد و نمی‌تواند از بیرون پرورش پیدا کند.

معتمدزادگان با بیان اینکه در هیچ مقطعی از تاریخ ایران، تا این اندازه قانون در حمایت از نخبگان وجود نداشته است، گفت: هم دولت و هم قوه قضائیه و حتی کل نظام در حمایت از جامعه نخبگان قوانین ارائه کرده و حمایت کردند و همچنین مقام معظم رهبری نیز مکررا در سخنرانی ها بر این موضوع تاکید دارند.

وی نیاز استارت‌آپ‌ها را تنها پول ندانست و در مورد فاکتورهای موفقیت یک استارت‌آپ یادآور شد: زمان ورود به بازار، کار تیمی و داشتن یک گروه توانمند، دارا بودن مدل مناسب و برنامه ریزی دقیق از شرایط درست موفقیت یک استارت‌آپ است که نهایتا سرمایه آخرین گام در راه‌اندازی و پیشرفت محسوب می‌شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین