|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
بسیار پسندیده است فیلم‌های ویژه‌ای مثل «شهر موش‌ها 2» ساخته شوند که احتمال دارد بیشتر از هزینه‌های معمول سینما در آن هزینه شود اما این قطعاً به تنهایی نمی‌تواند حق ویژه‌ای در اکران برای آن‌ها به‌وجود آورد
سخنگوی شورای صنفی نمایش تأکید کرد: «شهر موش‌ها 2» این هفته قطعاً از سرگروه کنار خواهد رفت و از این پس می‌تواند اکران خود را در سینماهای آزاد ادامه دهد.

غلامرضا فرجی اظهار کرد: «شهر موش‌ها 2» چهارشنبه این هفته از سرگروه تعویض می‌شود و طبیعتاً همانطور که برای تمام فیلم‌ها حق اکران قائلیم، باید برای فیلم‌های پشت این گروه هم این حق را قائل باشیم.
وی با اشاره در پاسخ به این پرسش که ممکن است بعضی فیلم‌های پر هزینه یا خاص نیاز به اکران‌های ویژه‌تری داشته باشند، بیان کرد: آنچه به نظر شورای صنفی نمایش ضروری می‌رسد این است که باید سازوکار تولید مشخص شود چرا که اکران در سینمای ایران سال‌هاست که دارای محدودیت است. بسیار پسندیده است فیلم‌های ویژه‌ای مثل «شهر موش‌ها 2» ساخته شوند که احتمال دارد بیشتر از هزینه‌های معمول سینما در آن هزینه شود اما این قطعاً به تنهایی نمی‌تواند حق ویژه‌ای در اکران برای آن‌ها به‌وجود آورد، چرا که به‌ این ترتیب با ساختن چهار فیلم غیر معمول و احتمالاً پر هزینه، باید تمام اکران سال در اختیار این چند فیلم قرار گیرد و بقیه تولیدات پشت اکران بمانند و زمینه‌ای برای عرضه نداشته باشند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش سپس خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود سازندگان فیلم‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری و ساخت آثار ویژه‌ای را دارند، به جای طلب حق و حقوق ویژه در اکران، خوب است بخشی از سودهای این‌چنینی که از اکران‌های متعدد جهانی و حقوق دیگر ذکر شده به‌دست می‌آید را صرف گسترش ناوگان سینماهای نمایش‌دهنده کنند. دراین صورت است که می‌توانیم بدون آن‌که عدالت را در حق سایرین زیر پا بگذاریم، حقوق ویژه‌ای را برای این‌گونه فیلم‌ها از اکران خواستار شویم.
وی در ادامه درباره این‌که آیا تهیه‌کنندگان «شهر موش‌ها 2» می‌توانند پس از برداشته شدن از سرگروه، در سینماهای آزاد به اکران ادامه دهند، گفت: اول آن‌که طبق قانون شورای صنفی نمایش که درباره سایر فیلم‌های کودک هم اجرا شده و خواهد شد، سینماهایی که نسبت به سایر فیلم‌ها تعهدی ندارند حسب قرارداد می‌توانند در سانس‌های صبح (سانس دانش‌آموزی) به نمایش این فیلم ادامه دهند که این کار طبق مصوبه شورای صنفی نمایش خواهد بود.

غلامرضا فرجی همچنین درباره امکان ادامه این فیلم در سینمای آزاد خاطرنشان کرد: طبق قانون و حسب آیین‌نامه شورای صنفی نمایش، فیلم‌ها می‌توانند با انعقاد قرارداد با سینماهایی که نسبت به فیلم‌های دیگر تعهدی ندارند به اکران خود در سینماهای آزاد ادامه دهند اما طبیعتاً سرگروه محدودیت‌هایی دارد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین