|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۸۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱
انصارالله یمن برای اعتماد سازی طرف مقابل تاکنون گام‌هایی را به صورت داوطلبانه و با هدف برقراری صلح در یمن بویژه در غرب این کشور انجام داده است، اما تاکنون با پاسخ مثبت طرف مقابل روبرو نشده است.
سخنگوی جنبش انصارالله و مسؤول مذاکره کننده این گروه در مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد دوشنبه شب از آزادی یکهزار و ۴۰۰ اسیر سعودی و سودانی خبر داده‌است.

"محمد عبدالسلام" در کانال شخصی‌اش در شبکه اجتماعی "تلگرام" نوشت: برای اجرای توافق سوئد و تعهد با اصول مورد توافق در پرونده زندانیان و مفقودان، اخیراً در جلسه‌ای که در کشور اردن تحت نظارت سازمان ملل صورت گرفت، بر مبادله زندانیان توافق شده‌است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن به اقدامات مثبت این گروه در راستای اجرای توافق صلح استکهلم پرداخت و افزود: برای پیشبرد این توافق و نیز به دلیل تمایل شدید ما برای برقراری یک روند صلح عادلانه و جامع، در گذشته نیز گام‌های بسیار بزرگی از جمله  توقف عملیات نظامی را برداشته‌ایم.

کمیته جهانی صلیب سرخ مهرماه سال جاری نیز اعلام کرد که انصارالله ۲۹۰ اسیر جنگی متعلق به ائتلاف سعودی را آزاد کرده است.

پرونده مبادله اسیران یکی از موضوعات کلیدی در مذاکرات صلح استکهلم سوئد است که تلاش‌ها در این زمینه با توجه به سنگ‌اندازی دولت مستعفی یمن همواره ناکام بوده و تنها در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده است.

طرف‌های یمنی در هفتمین دور از مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۰ آذر ۹۷) توافق کردند که با مبادله اسرای جنگی زمینه صلح را در کشورشان را هموار کنند.

انصارالله یمن برای اعتماد سازی طرف مقابل تاکنون گام‌هایی را به صورت داوطلبانه و با هدف برقراری صلح در یمن بویژه در غرب این کشور انجام داده است، اما تاکنون با پاسخ مثبت طرف مقابل روبرو نشده است.

پیش از این و در پایان ماه سپتامبر ۲۰۱۹ (اویل مهرماه گذشته) نیز نیروهای انصار الله اعلام کردند که به شرطی که ائتلاف سعودی حملاتش را به یمن متوقف کند، حملاتشان به خاک عربستان را متوقف خواهند کرد، اقدامی که با واکنشی قابل توجه از سوی دولتمردان ریاض همراه نشد.

یمن از فروردین ۹۴ شاهد جنگی همه جانبه از سوی عربستان، امارات و  چند کشور دیگر عربی با حمایت آمریکا است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین