کد خبر: ۲۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
سوال من از او این است؛ برای 4 ماه می‌خواهی خاطره‌نگاری کنی؟ مگر 40 ماه یا 40 ‌سال زندانی خواهی بود؟ باید پرسید تو که می‌خواهی در 4 ماه خاطره‌نگاری کنی در 50 ‌سال گذشته‌ زندگی‌ات، یک خط نوشته‌ای؟
صادق زیباکلام یادداشتی کوتاهی را درباره بازداشت محمد مایلی‌کهن در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است.
 در این یادداشت آمده است: «من زیاد ورزش و فوتبال را دنبال نمی‌کنم اما تصورم بر این است سوژه این روزهای ورزش و فوتبال صدور حکم زندان برای محمد مایلی‌کهن است. سرمربی سابق تیم ملی کشورمان از دروازه فراخ خبرسازی و خبررسانی ورزش و فوتبال ایران نهایت بهره را می‌برد؛ آن‌قدر که نه‌تنها از اقدام خود ناراحت نیست بلکه با مظلوم‌نمایی در رسانه‌ها با افتخار از زندان رفتن و انتشار کتاب خاطراتش می‌گوید.

سوال من از او این است؛ برای 4 ماه می‌خواهی خاطره‌نگاری کنی؟ مگر 40 ماه یا 40 ‌سال زندانی خواهی بود؟ باید پرسید تو که می‌خواهی در 4 ماه خاطره‌نگاری کنی در 50 ‌سال گذشته‌ زندگی‌ات، یک خط نوشته‌ای؟ در 4 ماه می‌خواهی تولستوی بشوی یا داستایوفسکی؟!
اینها صداقت نیست. او فکر می‌کند با زندان رفتنش قهرمان می‌شود. اصولاً در همه‌جای دنیا نگاه مردم به زندانی‌هایی از این دست، نگاه مظلومانه است. مردم که نمی‌روند پرونده مایلی‌کهن را مطالعه کنند. آنها که نمی‌دانند قاضی چرا و به استناد کدام بخش از قانون برای او 4 ماه حبس بریده است.

افکار عمومی حساس است و احساساتش جریحه‌دار می‌شود. مایلی‌کهن هم روی این بخش از احساسات مردم حساب باز کرده!
ما که در مقام قضاوت نیستیم اما می‌توانیم ابعاد این ادعا را بررسی کنیم. دو حالت دارد؛ یا او طبق ادعای خودش بی‌گناه است و به زندان می‌رود یا این‌که حقش بوده و چه‌بسا 4 ماه حبس هم برای جرم او کم بوده است. در این حالت هم با استناد به همان بخشی که گفتم مردم احساساتی هستند و نگاهشان به این بخش از افراد نگاه مظلومانه است و دلشان برای او می‌سوزد. در این حالت هم باز مایلی‌کهن با 4 ماه حبس که با یک چشم بر هم زدن به پایان می‌رسد، برای خودش حساسیت و توجه خریده است.»

منبع: خبرامروز
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
3
بنازم به تو مرد حق گو ، رک گو و صریح .
جانا سخن از زبان ما میگویی ،
اگر غیر از این بود حالا که آقای دایی با انسانیت قصد رضایت دادن دارد چرا باز هم اصرار به ماندن در زندان داری ؟
دقیقا همین نکته است که ایشان از محبوبیت آقا دایی که آقای سب بلاتر با روی باز دستان او را مفشارد ،ناراحت است و پیش خودش فکر میکند که خیلی از آقای دایی عقب مانده ، پس باید با هر ترفندی محبوبیت بخرد . واقعا این افراد چطور میخواهند در پیشگاه عدالت الهی حاظر بشوند و جواب بدهند .
من که حیرانم ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
خود نمایی شما در شبکه ها ی دشمن همواره نمایان است شما بهتر است وضعیت خود را روشن کنید با نظام همراه هستید یا خیر انتغاد از مایلی کهن با شرفترین مربی ایرانی برای شما خوب نیست بهتر است شما در خصوص چیزی که اصلا اطلاعات ندارید سخن نگویید دکتر وطن فروش
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
با سلام و درود به شرف مرد راستين ورزش كشور اقاى مايلى كهن اقاى زيبا كلام شما كه با ورزش كارى نداريد به خود هم اجازه ندهيد كه كسى كه براى ورزش و فوتبال ايران عزيز زحمات فراوانى كشيده و جوانان اين كشور را به جهان شناسانده و هميشه فكر منافه ملى بوده نه خود صحبت كنيد شما اگر احل ورزش بوديد ميدانستيد كه مايلى كهن كتاب نوشته شما اگر خبر نداريد قرار نيست كه ننوشته تو حيته اى كه تخصوص نداريد بهتر كه سكوت كنيد كتاب صوعود به جام جهانى خاطرات رفتن به جام جهانى بعد انقلاب برو بخون با سوادء
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین