|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۸۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
آبه، موتو و IOC در تکرار گفتن این که بازی‌ها طبق برنامه‌ریزی برگزار می‌شود متحد شده‌اند. آن‌ها بارها تایید کرده‌اند که هیچ خطری برای لغو یا جابجایی توکیو ۲۰۲۰ وجود ندارد.
هر چند مسوولان ژاپنی تاکید بر برگزاری بازی‌های المپیک طبق برنامه دارند، ولی نگرانی‌های زیادی درباره شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، بزرگ‌ترین پیامد شیوع کرونا می‌تواند لغو بازی‌های المپیک باشد؛ موضوعی که البته شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن می‌گوید رخ نخواهد داد. از ژانویه که این ویروس گسترده شد، شینزو آبه بارها سلامت میلیون‌ها توریست و ورزشکارانی که به ژاپن خواهند آمد را تضمین کرده است و عنوان کرده این ویروس تاثیری در رقابت‌های المپیک نخواهد داشت.

پیام مداوم آبه این است: بازی‌های المپیک توکیو به تعویق نمی‌افتد. در ۶ فوریه، آبه به پارلمان ژاپن گفت، بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با وجود ترس از کرونا لغو یا به تعویق نخواهد افتاد.

با این وجود کرونا باعث تغییرات زیادی در رقابت‌های انتخابی بازیهای المپیک شده است.

تنها المپیک ۱۹۴۰ لغو شد. این رقابت‌ها در ابتدا قرار بود در ژاپن و در ادامه فنلاند برگزار شود، که این بازی‌ها به دلیل جنگ جهانی لغو شد.

در دوره قبل در ریو نیز شیوع ویروس زیکا، زمزمه‌هایی مبنی بر لغو بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ را مطرح کرد.

آبه، موتو و IOC در تکرار گفتن این که بازی‌ها طبق برنامه‌ریزی برگزار می‌شود متحد شده‌اند. آن‌ها بارها تایید کرده‌اند که هیچ خطری برای لغو یا جابجایی توکیو ۲۰۲۰ وجود ندارد.

جان کوتس، رییس کمیته هماهنگی بین‌المللی المپیک برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو  در ۱۴ فوریه گفت که هیچ گونه خطر لغو یا جابه‌جایی توکیو ۲۰۲۰ وجود ندارد. او درباره ترس ورزشکاران کشورهای دیگر با ورزشکاران چینی خصوصا در رشته‌هایی که تقابل مستقیم بین ورزشکاران وجود دارد گفت: تلاش می‌کنیم ترس بین ورزشکاران برای مقابله با ورزشکاران چینی را از بین ببریم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین