|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۸۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این جلسه بحث و بررسی اظهار کرد: ادامه دادن به تلاش‌ها برای تشکیل کشوری دموکرات بسیار دشوار خواهد بود، چرا" چون اسرائیلی‌ها هرگز فلسطینی‌ها را به شکل برابر نخواهند پذیرفت و یک کشور آپارتاید وجود خواهد داشت و این همان گزینه‌ای است که اسرائیلی‌ها انجام خواهند داد.
نخست وزیر فلسطین در کنفرانس امنیتی مونیخ با انتقاد از طرح رئیس جمهوری آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها در خاورمیانه (معامله قرن) گفت، این طرح مرده به دنیا آمد و به زودی دفن خواهد شد.

 به نقل از یورونیوز، محمد أشتیه، نخست وزیر فلسطین در این کنفرانس با اشاره به طرح صلح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای خاورمیانه موسوم به "معامله قرن" اظهار کرد: این طرح آمریکایی چیزی بیشتر از یک یادداشت تفاهم میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ترامپ نیست. این پیشنهاد کشور فلسطین را بخش‌بندی کرده و بدون حاکمیت می‌کند و این امر به اسرائیل اجازه خواهد داد بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

أشتیه گفت: این پیشنهاد برای مذاکره نیست بلکه یک طرح اجرایی است که به اسرائیلی‌ها حق فوری برای آغاز الحاق غور (دره) اردن، قدس و بخش‌های دیگری از مناطق فلسطینی‌ها را می‌دهد. درباره زمان ارائه این پیشنهاد هم باید بگویم این طرح تنها بخشی از کمپین انتخاباتی ترامپ و بندی در تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو بود، بندی که بخش اسرائیلی آن برای اجرای فوری است اما در بخش فلسطینی آن فلسطینی‌ها باید پس از چهار سال و با رعایت چهار شرط برای آن آماده شوند.  

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این جلسه بحث و بررسی اظهار کرد: ادامه دادن به تلاش‌ها برای تشکیل کشوری دموکرات بسیار دشوار خواهد بود، چرا" چون اسرائیلی‌ها هرگز فلسطینی‌ها را به شکل برابر نخواهند پذیرفت و یک کشور آپارتاید وجود خواهد داشت و این همان گزینه‌ای است که اسرائیلی‌ها انجام خواهند داد.

نخست وزیر فلسطین در ادامه این نشست دیگر کشورها را به مخالفت با پیشنهاد ترامپ تشویق و تاکید کرد: فلسطینی‌ها از مذاکرات جدی استقبال می‌کنند.

او با تاکید بر اهمیت افزایش فشارها بر اسرائیل از طریق سازمان‌های بین‌المللی، گزارش اخیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل را یادآور شد که لیستی شامل اسامی بیش از ۱۰۰ شرکت را منتشر کرده و گفت که این شرکت‌ها با مشارکت در ساخت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی، در نقض حقوق فلسطینی‌ها همدست هستند.

أشتیه با اشاره به انتخابات آتی اسرائیل گفت: تفاوت میان بنی گانتس، رهبر اپوزیسیون اسرائیل و نتانیاهو از نظر فلسطینی‌ها بیشتر از کوکاکولا و پپسی نیست.

نخست‌وزیر فلسطین گفت: باید جایگزین واقعی و مداخله بین‌المللی جدی با رهبری اروپا و کشورهای ابرقدرت برای ممانعت از ناکام ماندن روند صلح توسط آمریکا نداشته باشیم که جایگزین سیاست‌های الحاق و روند تحمیل طرح آمریکا باشد.

این چهره فلسطینی در ادامه از آلمان و کشورهای اروپایی خواست تمام تلاش خود را برای انتشار تصویری روشن درباره اصل روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی انجام دهند.

وی در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجه پارلمان آلمان گفت: ما روند صلحی می‌خواهیم که دارای یک مرجع بین‌المللی چند طرفه شامل سازمان ملل یا کمیته چهارجانبه و برخی کشورها و براساس چارچوب زمانی واضح و اقدامات واقعی برای اعتمادسازی باشد.

نخست وزیر فلسطین بر اهمیت مداخله بین‌المللی و اروپایی برای توقف کارشکنی اسرائیل در برگزاری انتخابات قدس و اراضی فلسطین تأکید کرد.

جنبش فتح نیز روز گذشته اعلام کرد طرح بنیامین نتانیاهو واقعیت معامله قرن را خلاصه می‌کند که هدف آن گسترش سلطه اسرائیل بر تمام فلسطین است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین