|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۸۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
معاون وزیر صمت از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو در کشور در ماه‌های آذر و دی و افزایش ۱۴۰ درصدی واگذاری خودرو در این دو ماه نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل خبر داد.

سعید زرندی در مراسم افتتاح سالن مجموعه سازی بدنه خودرو یکی از شرکتهای خودروسازی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: به کسانی که قصد دلالی در این بازار را دارند اخطار می‌دهیم که در این بازار بزودی متضرر خواهند شد.

وی افزود: دولت قصد دارد با وضع مالیات بر عایدی سرمایه که مقدمات آن در مجموعه وزارت صنعت نهایی شده از کسانی که بیش از یک خودرو دارند مالیات دریافت کند و کسانی که اقدام به خرید بیش از یک خودرو با هدف کسب سود و دلالی کنند، قطعاً متضرر خواهند شد.

زرندی افزود: دولت و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ایجاد نهضت داخلی سازی و حمایت از کالای بومی، هزار و ۱۶۵ میلیون یورو خرید کالای خارجی از تولیدات صنایع داخلی را در سال‌جاری هدف گذاری کرد که ۲۷۵ میلیون یوروی آن سهم بخش صنعت خودرو بود و خوشبختانه این هدف تاکنون محقق شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بالای خودرو موجب رنجش مردم شده است گفت: البته این نرخ بالا ناشی از مسائلی است که خارج از حوزه کنترل خودروسازان است و مسائلی نظیر تورم و نرخ ارز روی آن اثر می‌گذارد.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: ۲ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به آن افزوده شده و در واقع نظام بانکی کشور تولید نقدینگی دارد که این امر هم موجب افزایش قیمت کالاها و از جمله خودرو می‌شود.

زرندی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت ساخت سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد افزود: هم اکنون ۱۲ درصد ارزش افزوده کشور مربوط به این صنعت است و ۶۳۰ هزار نفر در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند و اگر نهضت ساخت داخل در این صنعت جدی گرفته نمی‌شد امسال مجبور بودیم برای تأمین نیاز کشور، در چنین شرایطی ۱۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر خوشبختانه کشور توانسته است شوک‌های ناشی از تحریم‌ها را تحمل و سپری کند افزود: از ابتدای امسال، صدور جواز کسب ۱۸ درصد و صدور پروانه بهره برداری ۵ درصد رشد کرده است و در همین مدت ۳۳۹ هزار پروانه نظام صنفی صادر شده که نشان دهنده رشد ۳.۹ درصدی این بخش در مقایسه با سال گذشته است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین