|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۲۸۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
اسپر در سخنان خود همچنین با محکوم کردن چین، افزود که این کشور کمونیست در صدر فهرست مخالفان بالقوه وزارت دفاع آمریکا قرار دارد، همانند روسیه، کره شمالی و ایران و دیگر تهدیدات از سوی گروه‌های بنیادگرا.
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در جریان نشست امنیتی مونیخ، چین را تهدیدی فزاینده علیه نظم جهانی عنوان کرد.

 به نقل از آسوشیتدپرس، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در جریان نشست امنیتی مونیخ در آلمان، چین را تهدیدی فزاینده علیه نظم جهانی عنوان کرد و در این ارتباط با اشاره به چین گفت: پرجمعیت ترین کشور جهان این روزها به دنبال سرقت دانش غربی است و از سوی دیگر همسایگان کوچک تر خود را مرعوب می‌کند و به دنبال منافع خود به هر قیمت و به هر وسیله‌ای است.

اسپر در سخنان خود همچنین با محکوم کردن چین، افزود که این کشور کمونیست در صدر فهرست مخالفان بالقوه وزارت دفاع آمریکا قرار دارد، همانند روسیه، کره شمالی و ایران و دیگر تهدیدات  از سوی گروه‌های بنیادگرا.

به ادعای اسپر، حزب کمونیست چین و دیگر سازمان‌های مرتبط با ان شامل ارتش آزادی به طور فزاینده‌ای تهدیداتی را در خارج از مرزها از جمله در اروپا متوجه دیگران می‌کنند.

وزیر دفاع آمریکا این را نیز افزوده که به اعتقاد او حزب کمونیست چین بسیار بیشتر و سریعتر به سوی مسیر اشتباه خود در راستای سرکوب داخلی بیشتر، بهره کشی اقتصادی بیشتر و وضعیت نظامی تهاجمی تر به پیش می‌رود.

مارک اسپر در عین حال افزوده است که واشنگتن به دنبال تنش با چین نیست و کمک‌های و نیازهای پزشکی مورد نیاز را در شرایط فعلی برای مقابله با بیماری مهلک کرونا در چین فراهم کرده است، هرچند به ادعای او اروپا و دیگر کشوررها لازم است تا در برابر تهدیدات فزاینده چین هوشیار باشند.

اسپر در نشست امنیتی مونیخ در ادامه حملات خود علیه چین، مدعی شد که چین لازم است تا یک کشور معمولی و عادی با سیاست‌های عادی باشد و این چیزی است که آمریکا از پکن می‌خواهد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین