|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۲۸۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مرجع شیعیان بحرین در مراسم سالگرد انقلاب چهاردهم فوریه بحرین در شهر مقدس قم اعلام کرد طرح معامله قرن، خیانتی بزرگ از طرف نظام های عربی حاضر در این طرح است، خیانت نظام هایی که با پوشش رسانه ای خود بستر لازم را برای چنین طرحی فراهم کردند.
مرجع شیعیان بحرین تاکید کرد که شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شهیدان جهاد مقدس و صراط مستقیم هستند.

به گزارش ایسنا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، مرجع شیعیان بحرین در مراسم سالگرد انقلاب چهاردهم فوریه بحرین در شهر مقدس قم اعلام کرد طرح معامله قرن، خیانتی بزرگ از طرف نظام های عربی حاضر در این طرح است، خیانت نظام هایی که با پوشش رسانه ای خود بستر لازم را برای چنین طرحی فراهم کردند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرجع شیعیان بحرین شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را شهیدان جهاد مقدس و صراط مستقیم خواند.

وی گفت: ترور این دو شهید بزرگ، یعنی حاج قاسم سلیمانی و حاج مهدی المهندس، ترور دو رفیق جهاد مقدس است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت:از واژه رفیق شفیق استفاده نکرده ام، زیرا تعبیر کوتاهی است. آنان شهید جهاد و صراط بودند. افراد دیگری هم در این حمله ددمنشانه آمریکا که حمله علیه گروهی مجاهد بود، در کنار این دو به شهادت رسیدند و اجساد پاکشان در این هجوم وحشیانه و بزدلانه، قطعه قطعه شد، حمله‌ای که نتیجه گمراهی و انحراف از مسیر درست است. البته دیری نپایید که امت ما واکنش قاطع نشان داد تا آمریکا بداند امت ما سرزنده است و در برابر ظلم، مدارا نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد به دین، عزت، استقلال و مجاهدانش دست درازی شود، چنانچه اجازه نمی‌دهد به وجبی از خاکش دست اندازی شود. بلکه در برابر چنین دست درازی هایی، جانفشانی می‌کند تا بتواند انسانیت و سرزمینش را نجات دهد.


وی در بخشی از سخنرانی خود تاکید کرد: طرح معامله قرن، موضعگیری به شدت خصمانه و چالش افروزانه است که آمریکا و اسرائیل و تمامی کسانی که با آنان در این طرح شریک شده اند در برابر امت قرار داده اند. این طرح خیانتی بزرگ است، البته نمی‌گویم آمریکا به امت ما خیانت کرد، زیرا آمریکا دشمن است، نمی‌گویم اسرائیل به امت ما خیانت کرد زیرا هم اسرائیل و هم آمریکا دشمنان آشکاری هستند و دشمن هم در پی آسیب رساندن به دشمن خود است، اما خیانت از چه کسی است؟ خیانت بزرگ را حکومت‌های عربی‌ای مرتکب شده اند که جزئی از امتند، اما در این طرح مشارکت داشتند و موجب شدند تا صهیونیست‌ها و آمریکا با این طرح جشن بگیرند.

وی افزود: نکته دیگر در این زمینه، امتحان اراده امت و در صدر آن‌ها فلسطینیان است، وقتی فلسطینیان یا غیر فلسطینیان از امت در این زمینه کوتاهی کنند نمی‌توان در پی عذری برای تقصیر دیگران بود. تلاش برای چالش افروزی، موضعی استوار در برای چنین چالشی است، از میان برداشتن این طرح خبیثانه، فراتر از توان امت ما نیست، وظیفه آتی تک تک امت این است که در پی براندازی این طرح، امثال این طرح و بازگرداندن عزت، کرامت و استقلال امت باشند. این طرح وقتی با موضعگیری دینی، عقلی و منطقی مواجه شود باب رحمت خواهد بود، اما اگر با موضعگیری شدید مواجه نشود باب زحمت و رنج است.


شیخ عیسی قاسم همچنین گفت:انقلاب امام خمینی انقلابی آتشین و پیروزی آشکار (نصر مبین) است، این انقلاب آتشفشانی بود که در برابر استکبار جهانی و جاهلیت مدرن فوران کرد. این انقلاب فقط مصرف داخلی و محدود ندارد، بلکه انقلابی مبتنی بر اصول است، اصولی که از هر اصلی فراتر است و آن اصل، اسلام است. رهبری این انقلاب اعجوبه عصر در میان رهبران و پرورش یافته مکتب اسلام بود. مردم ایران هم اگر چه مدتی طولانی در سایه حاکمیت طاغوت و جاهلیت رنج کشیدند، اما محبتشان را به اسلام قطع نکردند، این امت در میان خود چهره‌هایی مختلفی از رجال را دارا بود که شخصیت الهی، فقهی، روحانی، سرشار از تقوا و عمل صالح داشتند. این مردم چنین چهره‌هایی را در قبل از انقلاب دارا بودند که این به معنی بهره مندی از توشه و فضای مناسب در قبل از انقلاب است. آنچه موجب سرعت بخشیدن به خواسته‌های این ملت شد، پاسخ مثبت به فریاد جهاد در راه خدا بود، فریادی که از حنجره پاک یعنی حنجره فقیهی عارف و خداشناس، چون امام خمینی (اعلی الله مقامه)  بر آمده بود.

وی تاکید کرد: پیروزی این انقلاب نیز پیروزی اسلام و انسان بود، این پیروزی، پیروزی اسلام در یاری انسان بود، چون پیروزی اسلام جدای از یاری انسانیت انسان نیست، به این دلیل که اگر جدای از یاری انسانیت باشد بی ارزش خواهد بود. اگر انقلاب پیروز می‌شد، اما این پیروزی مسیر پیروزی اسلام نبود ارزشی نداشت و واقعی نبود، در چنین شرایطی پیروزی همان شکست بود که در ظاهر به پیروزی شبیه بود، از نظر جایگاه نیز در جایگاه اتفاقات کشورهای طاغوتی و مستکبر بود. این سخن از زبان امام عارف و خداشناس، در روزی که خدا به انقلابش پیروزی بخشید و دولت مبارک او را بنا نهاد تا جهان استکبار انگشت به دهان بماند، چقدر باشکوه است، شعاری که امام به گوش جهانیان رساند، شعاری از زبان رهبر بزرگ که زمام امور را برای ترسیم سیاست به دست گرفت، یعنی بیان اینکه جمهوری ما در بعد منافع شبیه جمهوری‌های دیگر و در حوزه مشی و هویت، الگویی برای دیگران است نه آنکه خود دنباله روی دیگری باشد. این رهبر عظیم به رحمت الهی رفت تا رهبر بزرگ دیگری با همان تربیت اسلامی و ربانی روی کار بیاید. این رهبر با شایستگی‌های کامل شخصیتی روی کار آمد تا همچون سلفش، با رهبری داهیانه خود تمامی طاغوت و جاهلیت را در خوف و هراس قرار دهد. روشی که سبب ناامیدی کامل طغیانگران جهانی شد تا بدانند این کشور در اسلامیت، انقلابیت، رشد و شکوفایی، عقب نشینی نمی‌کند و توقف ندارد. انقلاب همچنان ادامه دارد، این انقلاب در مسیر حقانیت همچنان پیش می‌رود و روز به روز قوی‌تر و عزیزتر می‌شود و آثار مبارکش در دوردست‌ها دیده می‌شود تا در حوزه مددخواهی از اسلام، الگویی برای تمام امت باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین