|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۸۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
رئیس پلیس فتا ناجا از ارسال حدود ۹۱ هزار پیامک امنیتی در حوزه سخت افزار، نرم افزار و به روز رسانی سیستم‌ها به مدیران کسب و کارهای اینترنتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید در اولین نشست پلیس فتا با مدیران و فعالان زیست بوم کسب و کارهای فضای مجازی، هدف از برگزاری این مراسم را تحقق امنیت فعالیت افراد در کسب و کارهای اینترنتی و ارتقاء آن در حفظ داده های اطلاعاتی شهروندان بیان کرد .

وی با اشاره به اینکه  طی دو سال اخیر ایران در حوزه دانش و نوآوری به شاخص های قابل اتکا رسیده است، خاطر نشان کرد: حرکت اقتصادی در سیر تکاملی خودش پیش می رود و همزمان با آن قوانین و مقررات شکل می گیرد؛ در این راستا وظیفه پلیس فتا ناجا تامین امنیت فضای سایبر، کاربران و زیر ساخت ها است .

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، نیروی انتظامی و پلیس فتا وظیفه رسیدگی به حوادث رایانه ای  و حملات سایبری را دارند، تصریح کرد: حوزه پیشگیری در برخورد با جرایم سایبری از اولویت های پلیس فتا است؛ نباید پس رویدادی بود، حوزه آسیب پذیری باید شناخته شود و ضمن تعامل با کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، آسیب پذیری ها را به حداقل رسانید.

وی، وظیفه مسئولان کسب وکارهای اینترنتی را پاسخ گویی به در خواست عمومی شهروندان و حفاظت از داده های افراد و تعامل با پلیس فتا در حوزه پیشگیری از جرایم در این حوزه برشمرد.

رئیس پلیس فتا ناجا از افزایش کشف ۱۰۴ درصدی جرایم سایبری  در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: ۶۲ درصد این جرایم در حوزه مالی با روش فیشینگ به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه بیشتر جرایم حوزه فیشینگ با روش هدایت قربانی به درگاه‌های جعلی اتفاق می‌افتد از مدیران کسب و کارهای اینترنتی خواست تا بیش تر مسائل حفاظتی را مورد توجه قرار دهند و توصیه های پلیس فتا را در این خصوص جهت پیشگیری از وقوع جرایم جدی بگیرند.

سردار مجید تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا ضمن حضور در صدا و سیما و رسانه‌های جمعی در حوزه پیشگیری و آموزش در خصوص آشنایی و آگاهی شهروندان با جرایم سایبری و افزایش سواد اینترنتی کاربران گام های موثری را برداشته لیکن در کنترل جرایم فضای مجازی همکاری متقابل تمام دستگاه های ذینفع در این خصوص جزو ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه طرح های زیادی در جهت ایمنی استانداردسازی بانکداری الکترونیک مانند اجرای طرح رمز یک بار مصرف و غیره اجرا شده، هدف از اجرای این طرح ها را امنیت اقتصادی شهروندان در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: انتظار پلیس فتا از کسب و کارهای اینترنتی استفاده از زیر ساخت های مطمئن و با ثبات است.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ شرکت کسب و کارهای اینترنتی جزء جامعه هدف پلیس فتا است، گفت: در سال جاری، حدود ۹۱ هزار پیامک امنیتی در حوزه سخت افزار، نرم افزار و به روز رسانی به مدیران کسب و کارها ارسال شده تا ارتقاء امنیت در این حوزه ها فراهم شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی خاطر نشان کرد : مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا ناجا به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در حوزه فضای مجازی است و همچنین عموم مردم می‌توانند گزارشات خود را در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir ثبت کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین