|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۹
کد خبر: ۲۸۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
از محل 315 واگن (63 رام) قرارداد منعقده با کارخانه پوژن چین، ۱۰۰ واگن ساخت کشور چین تحویل شده که ۴۰ واگن ( ۸رام قطار ) تحویل تبریز شده است و بقیه واگن‌ها در کارخانه ایریکو بصورت ساخت داخل در دست انجام است که عملیات ساخت و رنگ بدنه ۴ رام پایان یافته و در مرحله تست می باشد و از محل طرح تامین 2000 دستگاه واگن مترویی برای کلانشهرها هم 125 دستگاه واگن برای متروی تبریز در نظر گرفته شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام کرد: با افتتاح ۸ کیلومتر دیگر از خط یک متروی تبریز، تمامی مسیر ۱۷.۲ کیلومتری این خط در حال ارائه خدمات به مردم این کلانشهر است.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد در حاشیه افتتاح ۸ کیلومتر از خط یک متروی تبریز که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور صورت گرفت، افزود: فاز سوم خط یک متروی تبریز در حد فاصل میدان ساعت تا لاله به طول حدود هشت کیلومتر افتتاح شد و این خط به طول ۱۷.۲ کیلومتر با دارابودن ۱۸ ایستگاه با تعریف سه فاز از منطقه ائل گلی آغاز شده و تا منطقه لاله ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متروی شهر تبریز دارای چهار خط مصوب به طول ۶۹ کیلومتر است، گفت: عملیات اجرای خط دو قطار شهری تبریز از محله قراملک در غرب تبریز شروع شده و این خط در نهایت به نمایشگاه بین المللی در شرق تبریز ختم می شود و طول این خط 22.4 کیلومتر و شامل 20 ایستگاه است که دارای پیشرفت ۱۵ درصدی می باشد.

جمالی نژاد اضافه کرد: از محل  315 واگن (63 رام) قرارداد منعقده با کارخانه پوژن چین، ۱۰۰ واگن ساخت کشور چین تحویل شده که ۴۰ واگن ( ۸رام قطار ) تحویل تبریز شده است و بقیه واگن‌ها در کارخانه ایریکو بصورت ساخت داخل در دست انجام است که عملیات ساخت و رنگ بدنه ۴ رام پایان یافته و در مرحله تست می باشد و از محل طرح تامین 2000 دستگاه واگن مترویی برای کلانشهرها هم 125 دستگاه واگن برای متروی تبریز در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وی افزود: دولت تاکنون بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان برای توسعه متروی تبریز از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای پرداخت کرده و برای تکمیل خطوط یک و دو قطار شهری تبریز تاکنون 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین ۵۰ درصدی دولت منتشر شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین