|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۴
کد خبر: ۲۸۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: پانزدهمین عملیات انتقال هوایی قلب پیوندی در کشور و دومین مورد از رفسنجان به تهران صبح امروز (۲۴ بهمن ماه) صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی شادنوش با بیان اینکه عملیات انتقال با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور با موفقیت انجام شد، گفت: در کمتر از یک هفته از اولین انتقال قلب هوایی از رفسنجان به تهران با تلاش بی‌وقفه همکاران واحد شناسایی و فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دومین قلب اهدایی نیز جداسازی و با همکاری سازمان اورژانس کشور به‌صورت هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.  

وی افزود: قهرمان اهداکننده، جوان ۲۰ ساله بود که با تشخیص مرگ مغزی و رضایت خانواده ایشان قلب، دو کلیه و کبد جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در ادامه گفت: با هماهنگی تیم‌های فراهم آوری اعضای پیوند بیمارستان‌های علی بن ابیطالب رفسنجان و امام خمینی(ره) تهران و با کمک سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی کشور و تیم‌های درمانی دو مرکز، عضو پیوندی به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل و به جوان ۲۶ ساله پیوند زده شد.

شادنوش ادامه داد: دو کلیه این فرد به کرمان و کبد او جهت اهدا به شیراز منتقل شد.

بنابر اعلام وبدا، وی در پایان گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، امروز شاهد وضعیت بسیار مطلوب‌تر اهدای عضو در کشور هستیم و امیدوارم روند افزایش اهدای عضو در سال‌های آینده استمرار داشته باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین