|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۲۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه کشور گسترش تعاملات بین المللی را با جدیت دنبال می کند، ابراز امیدواری کرد؛ تجارت ایران از طریق پیوستن بورس کالا به جمع موسسان اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) تسهیل شود.
علی صالح آبادی با اشاره به برگزاری اجلاس IEU به میزبانی بورس کالا در تهران گفت: با عضویت بورس کالای ایران در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی، نه تنها مقدمات بین المللی شدن دیگر ارکان بازار سرمایه فراهم خواهد شد، بلکه زمینه توسعه تجارت خارجی شفاف، مطمئن و نظام مند ایران نیز بیش از پیش مقدور می شود.

وی گفت: با عضویت بورس کالای ایران در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی، نه تنها مقدمات بین المللی شدن دیگر ارکان بازار سرمایه فراهم خواهد شد، بلکه زمینه توسعه تجارت خارجی شفاف، مطمئن و نظام مند ایران نیز بیش از پیش مقدور می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه از اولویت های اتحادیه مذکور توسعه فعالیت های بین المللی و ادغام فعالیت های آن با اتحادیه اوراسیا است، افزود: تحقق این مهم موجب اتصال بی واسطه ایران به بازارهای روسیه، کشورهای سی.آی.اس و اروپای شرقی می شود که نتیجه آن دستیابی به تجارت کالایی با این کشور است.

وی تصریح کرد: در صورت پیوستن روسیه به این اتحادیه می توان انعقاد قرارداد کالایی بین ایران و روسیه را از طریق بورس کالای ایران عملیاتی کرد.

به گفته صالح آبادی؛ اتحادیه الکترونیکی بین بورسی از طریق بسترهای الکترونیکی- اینترنتی امکان معامله کالاهای کشورهای عضو به صورت همزمان (آنلاین) یا ناهمزمان (آف لاین) را فراهم می کند به طوریکه با تحقق عضویت بورس کالا در اتحادیه مذکور، راه تجارت الکترونیک بین المللی برای ایران هموارتر می شود و دولت می تواند از این ظرفیت استفاده کرده و مسیر را برای تسهیل تجارت الکترونیک بین المللی در حوزه کالایی کشور ازطریق بسترهای بورس کالای ایران فراهم کند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه این اتحادیه، دایره کشورهای عضو خود را وسیع تر خواهد کرد، افزود: بسترسازی برای توسعه تجارت آزاد از اهداف بازار سرمایه کشور است که هم اکنون مقدمات آن فراهم شده است و بازار سرمایه و بورس کالای کشور در کنار دولت، بخش خصوصی، بازرگانان، تجار و تولیدکنندگان آماده است تا بسترهای توسعه تجارت آزاد را هموارتر کند.

اجلاس اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU)، روزهای شنبه و یکشنبه، 24 و 25 آبان به میزبانی بورس کالای ایران، در تهران برگزار خواهد شد و در این اجلاس؛ عضویت بورس کالای ایران در اتحادیه مذکور پیگیری خواهد شد.

اتحادیه الکترونیکی بین بورسی نیز اتحادیه مشتمل بر هشت بورس کالایی از کشورهای مستقل مشترک المنافع و اروپای شرقی است که با عضویت بورس کالای ایران در این اتحادیه مقدمات حضور پررنگ تر و آسان تر ایران در بازارهای کشورهای مذکور فراهم می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین