|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۸۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
این فعال فناور درباره صادرات محصولات نیز گفت: محصولات این شرکت چند سالی است که به صورت مداوم به کشور ترکیه صادر می‌شود و تنها در سال جاری حدود ۵۰۰ هزار دلار ارز آوری برای کشور داشته است.
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تکیه بر دانش و فناوری بومی موفق به تولید و صادرات چند گونه از سموم کشاورزی و حشره‌کش‌ها شده است.

 به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، واردات انواع سموم کشاورزی و حشره‌کش‌ها به کشور سالانه چندین میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کند. از سویی تولید سم‌هایی که ضرری برای انسان و دام نداشته باشد فناوری بالایی را می‌طلبد.

احد قبادی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولید کننده سموم درباره محصولات دانش‌بنیان این شرکت گفت: سم کلریدازون علف‌کش تخصصی مزارع چغندر قند و سم پیری پروکسی فن در این شرکت تولید می‌شود.

این فعال فناور درباره محصول «پیری پروکسی» گفت: پیری پروکسی حشره کش هورمونی است که با اختلال در توازن هورمونی جوانی حشرات مضر از دگردیسی و تکامل آنها جلوگیری و حشرات ماده را عقیم می‌کند که در نتیجه باعث نابودی حشره و تخم‌ها و جنین می‌شود.

وی ادامه داد: از این سم برای مبارزه بالشتک‌ها، شپشک‌ها، سپردارها و پسیل مرکبات و نیز عسلک پنبه استفاده می‌شود و برای انسان و زنبور عسل و دام کاملاً بی‌خطر است.

قبادی افزود: علاوه بر محصول ذکر شده حشره کش سایپرمترین، سم کلرپریفوس، سم دیازینون، سم دلتامترین، کنه کش پروپارژیت و تعدادی دیگر از این دسته محصولات در این شرکت تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان به اشتغال‌زایی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: در این شرکت به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر شغل ایجاد شده است.

این فعال فناور درباره صادرات محصولات نیز گفت: محصولات این شرکت چند سالی است که به صورت مداوم به کشور ترکیه صادر می‌شود و تنها در سال جاری حدود ۵۰۰ هزار دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

وی گفت: برای تولید محصولات نیاز به مواد اولیه وجود دارد که عموماً از طریق واردات تامین می‌شود که عمدتاً ساخت کشور چین است.

قبادی به واردات محصولات مشابه به کشور و همچنین اختلاف قیمت‌ها اشاره و بیان کرد: همچنان نمونه مشابه محصولات تولیدی به کشور وارد می‌شود که عمدتاً ساخت کشورهای آلمان، ژاپن و چین است که در محصول کلریدازون قیمت نهایی این شرکت حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر از نوع خارجی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین